FAQ - VANLIGA FRÅGOR

 

VANLIGA FRÅGOR - WEBBSHOP

  • När kommer min vara?
    Leveranstiden varierar beroende på produkt, men normalt gäller 1-7 dagar.

  • Varför syns inte min bonus?
    Bonusen syns inte i orderbekräftelsen utan först på kvittot.

  • När kommer vara X in i lager igen?
    Maila oss på kundservice@cykloteket.se för uppgifter om förväntad leveranstid på varor som är tillfälligt slut i lager.

  • Min vara passade inte, hur gör jag?
    Använd dig av returfraktsedeln du fick med i ditt paket och skicka tillbaka varan till oss. Ange i returdokumentet om du önskar byta till en större eller mindre storlek, eller om du vill ha pengarna tillbaka.

  • Min vara är trasig, hur gör jag?
    Ta en bild som så tydligt som möjligt visar skadan och skicka den till kundservice@cykloteket.se tillsammans med order-/kvittonummer för köpet samt en kort beskrivning av som har hänt, så kontaktar vi dig inom kort med en lösning.

  • Vilket försändelse-ID har mitt paket?
    När din order har packats på vårt centrallager så skickar vi ett SMS till dig med leveransinfo och försändelse-id. Med detta kan du följa försändelsen på www.postnord.se. Normalt skickas detta SMS 1-3 arbetsdagar efter beställningsdagen.

  • Vilken storlek ska jag ha?
    Här hittar du en storleksguide för våra cyklar: www.cykloteket.se/cyklopedin/storleksguide/. Gällande storleksguide för kläder och skor hittar du det oftast i samband med respektive plagg på vår hemsida, om inte, hänvisar vi till respektive tillverkare.

  • Hur skickar jag tillbaka min vara?
    Du skickar enklast tillbaka din vara med hjälp av returfraktsedeln du fick med i ditt paket. Ange i den medföljande blanketten varför du skickar tillbaka varan, så hanterar vi den så fort den kommit tillbaka till oss. Är det en cykel du behöver skicka tillbaka, se nedan "Hur skickar jag tillbaka en cykel?"

  • Hur skickar jag tillbaka min cykel?
    Om du vill skicka tillbaka en cykel behöver du först ta kontakt med oss på kundservice@cykloteket.se och därefter köpa en returfrakt på vår hemsida: www.cykloteket.se/artikel/returfraktsedel-cykel/

  • Kan jag ändra leveransadress i efterhand?
    Tyvärr kan vi inte ändra leveransadressen i efterhand, men du kan lägga in en alternativ leverans-/fakturaadress i samband med att du lägger din beställning.

  • Vad har ni för betalningsalternativ?
    Du kan läsa om våra betalningsalternativ här: www.cykloteket.se/kopvillkor/

  • Jag fick inget kvitto med produkten, var hittar jag det?
    Du kan se din köphistorik och kvittonummer för dina köp när du loggar in på din kundprofil på vår hemsida. Om du vill få ett kvitto skickat eller mailat till dig så kontaktar du vår kundservice.

  • Jag har inte fått någon faktura?
    Det tar normalt ca 1 månad innan fakturan kommer, beroende på betalningsalternativ. Faktureringen sköts direkt av vår betalningspartner Svea Ekonomi. Om du har frågor om din faktura kontaktar du dem på: https://www.svea.com/se/sv/privat/kontakt/

  • Kan jag lämna tillbaka en vara i en butik?
    Ja, du kan lämna tillbaka din vara i alla våra butiker utom Cykloteket Täby.

 

VANLIGA FRÅGOR - ALLMÄNT

  • Kan jag boka en tid i Drop in?
    Nej, Drop in gäller under butikens normala öppettider och i mån av plats. Vi utför enklare jobb så som växeljusteringar och slang/däckbyte.

  • När kommer produkt X in i lager igen?
    Kontakta Cyklotekets kundservice på kundservice@cykloteket.se

  • Jag vill komma i kontakt med butiken/verkstaden
    Kontakta Cyklotekets kundservice via e-post på kundservice@cykloteket.se eller på telefon 08 54549390

  • Vilken storlek ska jag ha?
    Här hittar du en storleksguide för våra cyklar: www.cykloteket.se/cyklopedin/storleksguide/. Gällande storleksguide för kläder och skor hittar du det oftast i samband med respektive plagg på vår hemsida, om inte, hänvisar vi till respektive tillverkare.

  • Måste jag boka en verkstadstid för mitt verkstadsarbete?
    För enklare jobb hänvisar vi till Drop in under butikens öppettider. Men i de flesta fall är det bäst att boka en verkstadstid via vår hemsida på: www.cykloteket.se/bokning/verkstad/

  • Hur går det för min beställning?
    Kontakta Cyklotekets kundservice på kundservice@cykloteket.se. Om du uppger ditt ordernummer kan vi hjälpa dig snabbare.

  • Måste jag boka en verkstadstid för att byta till sommar-/vinterdäck?
    Nej, vi kan byta dina däck på Drop in under butikens normala öppettider och i mån av plats. Det går självklart också bra att boka en verkstadstid för detta.

  • Hur kommer jag enklast i kontakt med er?
    Du kommer alltid i kontakt med oss via vår kundtjänstmail: kundserivce@cykloteket.se. Du kan också nå oss via Chatten på vår hemsida eller ringa oss på 08-54549390