FAQ - Vanliga frågor

Vanliga frågor - webshop

  • När kommer min vara?
    Leveranstiden varierar beroende på produkt, normalt gäller 1-7 dagar. Vid extra hög orderingång kan längre leveranstid förekomma.

  • Varför syns inte min bonus?
    Bonusen syns inte i orderbekräftelsen utan först på kvittot.

  • När kommer vara X in i lager igen?
    Maila oss på kundservice@cykloteket.se för uppgifter om förväntad leveranstid på varor som är tillfälligt slut i lager.

  • Min vara passade inte, hur gör jag?
    Beställ en returfraktsedel via länken i leveransmejlet samt fyll i returdokumentet som ligger i ditt paket. Lämna in hos ombud. 

  • Min vara är trasig, hur gör jag?
    Ta en bild som så tydligt som möjligt visar skadan och skicka den till kundservice@cykloteket.se tillsammans med order-/kvittonummer för köpet samt en kort beskrivning av som har hänt, så kontaktar vi dig inom kort med en lösning.

  • Vilket försändelse-ID har mitt paket?
    När din order har packats på vårt centrallager så skickar vi ett SMS till dig med leveransinfo och försändelse-id. Med detta kan du följa försändelsen på www.postnord.se. Normalt skickas detta SMS 1-3 arbetsdagar efter beställningsdagen.

  • Vilken storlek ska jag ha?
    Här hittar du en storleksguide för våra cyklar. Gällande storleksguide för kläder och skor hittar du det oftast i samband med respektive plagg på vår hemsida, om inte, hänvisar vi till respektive tillverkare.

  • Hur skickar jag tillbaka min vara?
    Du skickar enklast tillbaka din vara med hjälp av returfraktsedeln som du kan beställa via en länk i leveransmejlet. Ange i den medföljande blanketten varför du skickar tillbaka varan så hanterar vi den så fort den kommit tillbaka till oss. Är det en cykel du behöver skicka tillbaka, se nedan "Hur skickar jag tillbaka en cykel?"

  • Hur skickar jag tillbaka min cykel?
    Om du vill skicka tillbaka en cykel beställer du en returfraktsedel via länken i ditt leveransmejl. Därefter bokar du tid för upphämtning här.

  • Kan jag ändra leveransadress i efterhand?
    Det går inte att ändra i efterhand på grund av bedrägeririsk. Har du lagt en order i fel adress kan vi alltså inte ändra, det vi behöver göra är att makulera den lagda beställningen så får du lägga en ny beställning med en alternativ adress. Se nedan.

  • Kan jag fylla i en annan leveransadress än min folkbokföringsadress när jag lägger en beställning?
    Det går att lägga in en alternativ adress men det är Klarna som avgör om den godkänns eller inte. Detta har med deras shipping policy att göra och är alltså inget som Cykloteket kan påverka.

  • Vad har ni för betalningsalternativ?
    Du kan läsa om våra betalningsalternativ här.

  • Jag fick inget kvitto med produkten, var hittar jag det?
    Det skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgav vid köptillfället. Du kan även se din köphistorik och kvittonummer för dina köp när du loggar in på din kundprofil på vår hemsida.

  • Kan jag få ett kvitto?
    Du kan se din köphistorik och kvittonummer för dina köp när du loggar in på din kundprofil på vår hemsida. Dessa går bra att skriva ut. 
    För dig som valt att handla utan att bli medlem så räcker antingen fakturan från Klarna eller orderbekräftelsen tillsammans med ett kontoutdrag. Här kan du läsa mer om dessa regler.

  • Jag har inte fått någon faktura?
    Fakturan skickas från Klarna till den e-postadress du angav vid köptillfället. Hittar du inte faktura-mejlet är det bra om du kollar igenom din skräppost. Du får alltid full tillgång till dina fakturor genom att logga in här eller via Klarnas app.
  • Kan jag lämna tillbaka en vara i en butik?
    Ja, du kan lämna tillbaka din vara i alla våra butiker utom Cykloteket Täby. Obs! Återbetalning av varan sker först när varan är åter på webblagret, i butiken får du endast en kvittens på att du returnerat varan.

  • Hur gör jag för att byta en vara?
    Returnera köpt vara för återbetalning och lägg en ny beställning via hemsidan på önskad vara. Det går även bra att byta i våra fysiska butiker utom Cykloteket Täby.

Vanliga frågor - allmänt

  • Kan jag boka en tid i Drop in?
    Nej, Drop in gäller under butikens normala öppettider och i mån av plats. Vi utför enklare jobb så som växeljusteringar och slang/däckbyte.

  • När kommer produkt X in i lager igen?
    Kontakta Cyklotekets kundservice på kundservice@cykloteket.se

  • Jag vill komma i kontakt med butiken/verkstaden
    Kontakta Cyklotekets kundservice via e-post på kundservice@cykloteket.se eller på telefon 08- 54549390

  • Vilken storlek ska jag ha?
    Här hittar du en storleksguide för våra cyklar. Gällande storleksguide för kläder och skor hittar du det oftast i samband med respektive plagg på vår hemsida, om inte, hänvisar vi till respektive tillverkare.

  • Måste jag boka en verkstadstid för mitt verkstadsarbete?
    För enklare jobb hänvisar vi till Drop in under butikens öppettider. Men i de flesta fall är det bäst att boka en verkstadstid.


  • Hur går det för min beställning?
    Kontakta Cyklotekets kundservice på kundservice@cykloteket.se. Om du uppger ditt ordernummer kan vi hjälpa dig snabbare.

  • Måste jag boka en verkstadstid för att byta till sommar-/vinterdäck?
    Nej, vi kan byta dina däck på Drop in under butikens normala öppettider och i mån av plats. Det går självklart också bra att boka en verkstadstid för detta.

  • Hur kommer jag enklast i kontakt med er?
    Du kommer alltid i kontakt med oss via vår kundtjänstmail: kundserivce@cykloteket.se. Du kan också nå oss via Chatten på vår hemsida eller ringa oss på 08-54549390.