• Cykelservice i världsklass
  • Enormt utbud av cykel
  • Räntefri delbetalning med SVEA
Tillbaka
Elcyklar  Elcykel standard  Elcykel Herr  Trek Elcykel Allant+ 6 725wh Galactic Grey

Trek Elcykel Allant+ 6 725wh Galactic Grey

Trek Elcykel Allant+ 6 725wh Galactic Grey
Beskrivning

Tillräckligt sofistikerad för stan och robust nog för gropiga skogsstigar

Letar du efter en mångsidig elcykel med lite extra schwung som är konstruerad för cyklister, pendlare och helgäventyrare som vill ha en kraftfull, bekväm och prisvärd elcykel? Om både utseendet och användarvänligheten är viktigt, och du vill ha en hoj som är tillräckligt sofistikerad för storstan och samtidigt robust nog för gropiga vägar ute på landet så har du hittat rätt modell. Den supersmidiga och mångsidiga Trek Allant+ 6 725Wh är en lyxig och lättkörd elcykel som är skapad för att kunna hantera olika typer av transportbehov. På den här underhållande hojen är det superskoj och effektivt ta sig fram på gator, släta cykelbanor och ojämna grusvägarna i närområdet. Den har ett pålitligt växelsystem, en framgaffel med vägutslätande dämpning och effektiva hydrauliska skivbromsar som funkar i alla typer av väder. Bosch Smart System-motorn ger mer anslutningsmöjligheter än någonsin tidigare, du kan enkelt parkoppla mobilen med cykeln för att registrera sträckor och planera rutter. 

Nyckel till framgång!

  • Eldriven hybridcykel som erbjuder problemfri och underhållande transport i urban miljö
  • Bekväm åkställning som låter dig hinna njuta av omgivningen utan att bli ineffektiv
  • Robust aluminiumram med klassiska linjer och invändig kabeldragning som ger skydd och ett eleganta utseende
  • Dämpad luftgaffel från SR Suntour (Mobie 34) med justerbar rekyl och kompression samt 60 mm slaglängd
  • Kraftfull elmotor från Bosch (Performance Line CX) med ett riktigt potent vridmoment 
  • Uppladdningsbart batteri från Bosch på 725Wh som är centralt monterat på diagonalröret
  • Tydlig fullfärgsskärm som visar hastighet och sträcka såväl som batteriets räckvidd
  • Walk Assist-funktion perfekt när du leder ut din cykel från branta parkeringsgarage eller cykelförråd
  • Slagkraftig drivlina med 10-växlar från kvalitetssäkra Shimano (Deore) som ger en imponerande bred utväxling
  • Robusta och styva 27,5-tumshjul med genomgående axel ger pålitlig och stabil manöverförmåga 
  • Greppvänliga kvalitetsgummin från Schwalbe (G-One) med lågt rullmotstånd trots hela 57mm i bredd
  • Kraftfulla hydrauliska skivbromsar som ser till att din cykeltur aldrig ska behöva hindras av lite dåligt väder
  • Redan från start utrustad med alla praktiska tillbehör som gör din vardag lite enklare att leva

Robust aluminiumram som sätter både komfort och funktion i fullt fokus

Stommen utgörs av en elegant ram i hydroformat aluminium med invändig kabeldragning, vilket både ger ett prydligare utseende och ökar skyddet mot både väta, slask och smuts. Ramen har en sportig men komfortabel geometri som sätter smidig manöverförmåga, god uppsikt och smidig framkomlighet i fullt fokus. Med andra ord har den en bekvämt upprätt åkställning som verkligen låter dig njuta av omgivningen när du smärtfritt trampar fram i din egen takt.

På ramen hittar du en bakre pakethållare som är godkänd för barnsits och tung last, robusta skärmar, kraftfull belysning samt ett enkelt avtagbart batteri med central placering. Lägg därtill ett stadigt cykelstöd samt en pålitlig komponentgrupp som har valts för sin tillförlitlighet och du har given en vinnare!

Kraftfull drivlina med en underbart dynamisk känsla i kraftöverföringen

Kraften kommer från en dynamisk kvalitetsmotor som presterar ett vridmoment på hela 85 Nm och den drivs av ett kraftfullt batteri med en väl skyddad placering på diagonalröret och det levererar högvis av miljövänlig urkraft, vilket ger dig imponerande mängder av extra krut i upp till hastigheter av maximalt 25 km/h.

Det potenta elsystemet har imponerande låg ljudnivå men levererar riktigt bra stuns, men minst lika imponerande är elmotorns beundransvärt följsamma känsla som skapar en dynamisk känsla i varje tramptag. Det beror till stor del på de högklassiga kraftsensorerna och i praktiken innebär det att när du trampar lugnt och varsamt så får du en mjuka och lugn assistans. Men trampar du istället snabbare, och framförallt hårdare, så får du en betydligt mer kraftfull assistans.

Den kraftfulla elmotorn jobbar tillsammans med en slagkraftig 1x-drivlina från Shimano (Deore) med 10 utanpåliggande växlar som ger ett brett växelomfång samt har smidig funktion. Växlarna hanteras dessutom via ett lättmanövrerat reglage som ger dig möjligheten att skifta mellan växlarna utan att det känns det minsta ansträngt. Hela den imponerande drivlinan ger dig massor av extra kraft när du som mest behöver det, och känns nästan som en konventionell hybridcykel när du inte behöver det.

Lättavläst information och en totalintegrerad digital upplevelse

Du får lättavläst information via en Kiox 300-display som visar alla viktiga data på en fullfärgskärm som är lättavläst och stänksäker. Dessutom har den det smarta systemet som är förberett för ett kommande utbud av nya funktioner. Med den eleganta, styrmonterade LED-fjärrkontrollen kan du bläddra bland lägena och använda displayen eller telefonen utan att släppa händerna från styret - och den har en inbyggd ljussensor som justerar ljusstyrkan efter omgivningen. När systemt parkopplas med appen eBike Flow blir det smarta systemet från Bosch totalintegrerat med alla digitala komponenter på din cykel. Display, drivenhet, controller och eBike ABS bildar en enda läcker digital upplevelse.

Robusta hjulset med skön känsla samt hejdare med effektiv bromsförmåga

Det robusta hjulsetet består styva 27,5-tumshjul med aluminiumfälgar som försetts med greppsäkra kvalitetsgummin som utan minsta problem hanterar allt från slät asfalt och kullersten till betydligt ojämnare underlag. Dessa 57mm breda däck i kombination med en dämpad luftgaffel från SR Suntour (Mobie 34) ger en perfekt kombinationen av komfort, stabilitet och lågt rullmotstånd vilket i praktiken innebär ökad trygghet och skönare cykling. Inbromsningen handläggs av kraftfulla hydrauliska skivbromsar som ser till att du har effektiva bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt underlag för dagen.

Framtid utan trista bilköer, illaluktande busskurer och fullproppad T-bana

En Allant+ 5 ger dig rätt förutsättningar för att kunna förändra invanda gamla resemönster och låta miljöboven stå kvar nere i garaget, dessutom alla dagar i veckan. Varken last eller branta uppförsbackar utgör något större problem för det är bara att växla ner, vrida upp assistansnivån och bibehålla tempot så når du smärtfritt även de brantaste backarnas krön. Det här är verkligen det optimalt transportmedlet för dig som vill ha lite extra hjälp i uppförsbackarna (perfekt när flåset börjar tryta, men viljan finns kvar) eller för dig som effektiv och snabbt vill kunna ta dig till jobbet utan att du ens behöver packa ner ett ombyte i väskan. 

Även taggad i

Egenskaper
Artikelnummer: 0103880-L444
Varumärke:TREK
Variant:Galactic Grey
Tillverkarens artikelnummer:-
Knytnummer:0103880
Specifikation
Personalisering:Pendling
Produktserie:Trek Allant+
Modellserie:Trek Allant+
Kön:Unisex, Dam, Herr
Damspecifik: 

Damspecifik

Då kvinnor och män oftast ser olika ut till anatomin så bygger många tillverkare cyklar som är anpassade därefter. Vanligtvis är det enbart små skillnader som skiljer. Bland annat brukar det vara bredare sadlar, smalare styren och kortare vevarmar. I vissa fall görs även damspecifika modeller i mindre storlekar och med ett sluttande överrör. Ibland även i andra färger.
Nej
Tillverkarens färg:Galactic Grey
Årsmodell:2023
Vikt (enligt tillverkaren):L - 23.30 kg
Hemsida tillverkare:www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/36916
Elcykel:Ja
Elsystem:Bosch
Din längd: 

Din längd

Rekommenderad längd enligt leverantören
-
Passar Längd (cm):-
Typ av broms: 

Typ av broms

Fälgbroms

De klassiska bromsarna för alla typer av cyklar som sakta men säkert fasas ut av skivbromsar. Dessa styrs via reglage från styret och klämmer åt med bromsbelägg kring fälgbanan för att få stopp på cykeln. Fälgbromsar finns i olika typer för att passa olika typer av cyklar och kommer som bland annat V-broms, cantilever och U-bromsar. Fördelen med dessa är att de är väldigt lätta att underhålla och har en låg vikt.

Rullbroms

Dessa fungerar likt trumbromsar som återfinns på bland annat mopeder. Här trycks bromsbackar ut mot metall inuti en cylinder i mitten på hjulet. Dessa kräver minst underhåll och är otroligt driftsäkra. Nackdelen med dessa är att de har inte lika kraftig bromsverkan som till exempelt skivbromsar.

Fotbroms

Standarden som återfinns på de flesta klassiska dam och herrcyklar. Denna broms kräver väldigt lite underhåll men begränsas om du vill ha fler växlar. Dessa tillhör nämligen specifika typer av nav (hjul) som har inkapslade växlar, till exempelt Shimano Nexus. Nackdelen med dessa är att det krävs mer kraft för att bromsa ordentligt jämfört med andra, samt att du måste ha fötterna i specifika lägen för att kunna få ut den begärda kraften.

Skivbroms

De moderna bromsarna på bland annat mountainbikes, hybrider och ett flertalet elcyklar. Dessa baseras på ett bromsok som klämmer åt kring en skiva av metall vid hjulets nav (mitten på hjulet). Detta är väldigt likt de system som återfinns på både bilar och motorcyklar och anses vara det absolut bästa i dagens läge. Dessa är de kraftigaste bromsarna, kräver relativt lite underhåll och är väldigt driftsäkra och finns som både mekaniska (med vajer) och hydrauliska (slutet system med olja).

Hydraulisk skivbroms
Antal växlar: 

Antal växlar

Hur många växlar behöver jag?

Detta beror helt på hur du cyklar och vad du vill få ut av cykeln. För att reda ut detta behöver du veta hur du kommer att cykla och om du vill prioritera lågt underhåll eller hög prestanda.

Lågt underhåll

I detta fall skall du välja ett växelsystem med navväxel. Dessa finns i varianter om 2- 11 växlar från bland annat Shimano och deras Nexus serie som har 3, 7 och 8 växlar. De finns även Shimano Alfine som är en finare modell som har mindre motstånd i mekaniken och finns med 8 och 11 växlar.

Hög prestanda

I detta fall hör antalet växlar baktill ihop med kvalité. Tillverkarna tävlar om att göra de bästa växlarna med flest antal drev på kassetten. Detta gör då att de finaste komponenterna är även de som har flest antal växlar baktill. Framtill är det ett eller två drev som gäller för de finare delarna.

En kombination av de båda

I detta fall kikar vi på system som har 2-3 växlar fram och 8-10 drev bak. Dessa är av en lite enklare byggkvalité som även har en högre vikt. Dessa är istället byggda av mer robusta material såsom stål istället för aluminium m.m. Dessa tål ofta mer stryk men fungerar inte lika smidigt

10-växlad (1 x 10)
Växelreglageserie:Shimano Deore
Framväxelserie: 

Framväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbikeShimano racerSRAM mountainbikeSRAM racerShimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Oväxlad
Bakväxelserie: 

Bakväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbikeShimano racerSRAM mountainbikeSRAM racerShimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX1 Eagle RED E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace XX1 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 XX Force 22 Nexus 8
XT Ultegra X01 Eagle Rival 22 Nexus 7
SLX 105 X01 Apex Nexus 3
Deore Tiagra X0    
Alivio Sora EX1    
Acera Claris X1    
Altus GX Eagle
Tourney   GX    
NX Eagle
    NX    
    X9    
    X7    
    X5    
Shimano Deore
Ramset
Ramstorlek:-
Ram:High-performance hydroformed alloy, internal cable routing, external battery mount, post-mount disc, 135x5mm QR
Rammaterial: 

Rammaterial

Kolfiber kostar lite mer än en aluminiumram, men den har en hel del fördelar jämfört med andra material vad gäller rena köregenskaper. Den är starkare, lättare, styvare och bekvämare att cykla på, då det är ett mer levande material än aluminium. Kolfiber är dock lite känsligare för att montera tillbehör som du klämmer runt ramen, till exempel lås eller barnstolar. Detta leder till att kolfiber då lämpar sig bäst för sportcyklar som racercyklar och mountainbikes.

Aluminium är ett prisvärt och lätt material, som lämpar sig för alla typer av cyklar. Det är enkelt att få till en riktigt låg vikt men bibehålla styrka och bra köregenskaper, och materialet är inte heller känsligt för vad du monterar för tillbehör på det. Bara att tuta och köra och montera på precis vad du vill på din cykel!

Stål är ett material som kan tillverkas i många olika kvalitetsnivåer. Stål kan byggas väldigt billigt, och finns därför på de enklare cyklarna i vårt sortiment. Men det kan också vara ett otroligt följsamt, hållbart och bekvämt material när man använder riktigt fint stål. Det riktigt fina stålet hittas i många cyklar som är ämnade lite mer för långfärdscykling, till exempel våra fina touringhojar från Surly, och Skeppshult-cyklar som är byggda i svenskt kvalitetsstål (vilket bidrar till mycket fina komfortegenskaper på de flesta underlag).

Aluminium
Framgaffel:SR Suntour Mobie 34, luftfjädring, justerbar rekyl och kompression, koniskt styrrör i aluminium, 15 x 100 mm genomgående axel, 60 mm slaglängd
Framgaffeltyp: 

Framgaffeltyp

En dämpad framgaffel är idag standard på mountainbikes, helt enkelt för att klara av den terräng som cykeln används i. Det finns även en hel del hybridcyklar med dämpade framgafflar, för att ge dig lite mer komfort på grusvägar och eventuella skogsstigar. Om du ska cykla i skog eller på lättare stigar, alternativt mycket grusväg, så är en dämpad framgaffel ett bra val!

Stela framgafflar återfinns på standard, racer och hybridcyklar, och lämpar sig bäst för cyklar som mestadels ska befinna sig på asfalt. Du får en lättare cykel, en cykel som känns rappare och en cykel som upplevs svara bättre på dina rörelser. Vissa nischade cyklar som fatbikes och touringcyklar har också stela framgafflar, men då kompenseras det oftast med väldigt breda och rejäla däck för att återge lite av komfortkänslan. Om du ska cykla på främst asfalt, och kanske någon snällare grusväg så är en stel framgaffel helt rätt för dig!

Dämpad
Framgaffel, typ av fjäder:Luftfjäder
Slaglängd fram: 

Slaglängd fram

Det här med slaglängd på mountainbike kan kännas som en riktig djungel. Ett enkelt sätt att förklara det på är att ju längre slaglängd cykeln har, desto stökigare terräng är cykeln anpassad för. Cyklar med 100 mm slaglängd är framförallt anpassade för Cross Country-cykling, alltså snabbare cykling i mindre teknisk terräng.

En cykel med 120 mm slaglängd är kanske det bästa allround-valet, då dessa cyklar ofta ligger mellan en renodlad racemaskin och en cykel anpassad för stök och bök bland stock och sten. Dessa cyklar lämpar sig för alla motionärer som vill kunna ta sig fram i alla typer av terräng, utan att ha extrema ambitioner åt något håll.

En cykel med 140 mm slaglängd eller mer är perfekt som dig som gillar att ta dig ut i stökigare terräng, och kanske hänga i bikeparken och cykla nedför backarna så fort du bara kan.

En hel del hybridcyklar har också stötdämpning fram, runt 60-80 mm slaglängd för att öka komforten. Detta ska inte ses som något som gör att cykeln går att använda som mountainbike, utan är främst för att öka komforten på grusvägar och plattare stigar eller spår.

60 mm
Låsbar framgaffel?: 

Låsbar framgaffel?

Låsbar innebär att fjädringens rörelse låses i en position (alternativt begränsas) för att underlätta när man t.ex. cyklar i branta uppförsbackar eller i slät terräng.

Olika tillverkare hanterar detta på olika sätt. Vissa fjädringar blir helt låsta (stumma) medan andra har valt att t.ex. bromsa upp kompressionsdämpningen.

Ej låsbar
Bakgaffeltyp: 

Bakgaffeltyp

En mountainbike kan delas upp på väldigt många olika sätt. Bland annat så kan man dela upp dessa i så kallade “heldämpade” och “hardtails”. Detta betyder alltså hur många typer av dämpare som sitter på cykeln.

Stel

En hardtail har enbart en dämpad gaffel framtill och en stel gaffel bak. Fördelen med att köra med en stel bakgaffel är att det inte försvinner någon kraft på grund av bakdämparen. Dessutom får du en lägre vikt över lag på cykeln.

Dämpad

En heldämpad har utöver en dämpad framgaffel även en dämpad bakgaffel. Dessa cyklar har ett länkage som tillsammans med bakdämparen ger en bekvämare åkning, men även en stabilare och i de flesta fall även snabbare cykling. På samma sätt som framgaffeln dämpar för att behålla grepp och ge ökad komfort så gör bakdämparen precis samma sak för bakdelen.

Stel
Hjulstorlek: 

Hjulstorlek

Hjulstorleken är precis vad det låter som - storleken på hjulen. Den mäts normalt i tum (t.ex. 28") eller i millimeter (t.ex. 622). I Sverige är tum det vanligaste måttet, och därmed det mått vi valt att använda. Hjulstorlekens betydelse varierar beroende på cykeltyp.

Barncyklar

Barncyklar benämns oftast med hjulstorlek som storlek på cykeln, vilket skiljer sig från vuxencyklar där ramstorleken är vad som avgör storleken på cykeln. Det betyder inte att alla cyklar med 24"-hjul är lika stora, och därför har vi valt att, istället för att ha en storlekstabell, ange exakta längdrekommendationer för varje enskild cykel.

När man köper barncykel vill man givetvis att barnet ska kunna växa med cykeln. Tänk dock på att en alltför för stor cykel i regel blir för lång, och därmed ger en liggande sittställning vilket i sin tur minskar uppsikten för barnet. Välj därför aldrig en cykel där barnet är mer än 5 centimeter kortare än vår angivna längdangivelse.

Mountainbikes

I mountainbikevärlden finns tre hjulstorlekar: 29", 27,5" och 26". 26" var länge den enda storleken som användes för mountainbikes, men används idag i princip enbart för juniorcyklar och enklare mountainbikes som är tänka för transport och lättare motion. Vill du träna eller t.om. tävla med din cykel är det 29" eller 27,5" som gäller. Lite förenklat kan man säga att 29" ger en stabilare upplevelse, bibehåller fart bättre och enklare tar dig över små hinder bättre än 27,5", medan en 27,5" ger dig en cykel som upplevs rappare i kurvor samt aningen snabbare i accelerationen. Många heldämpade mountainbikes med 27,5" har dessutom längre slaglängd, och är anpassade för en mer teknisk och stökig terräng.

Racercyklar, standardcyklar, hybridcyklar och övriga cyklar

För i princip samtliga cyklar förutom mountainbikes och barncyklar gäller 28"-hjul som är en väl avvägd storlek som ger både bra förutsättning för att rulla lätt, vara bekvämt att sitta på och enkelt att manövrera.

26"
Hjul
Framnav:Bontrager sealed bearing, 32-hole 15 mm alloy thru-axle
Baknav:Formula CL-52, aluminium, 5 x 135 mm QR
Fälgar:Bontrager Kovee, dubbel botten, TLR, 28-håls, 23 mm bredd, Presta-ventil
Framdäck:Schwalbe G-One, 650x57c
Bakdäck:Schwalbe G-One, 650x57c
Däckdimension:57-559
Drivlina
Växelreglage:Shimano Deore M5130, 10-vxl
Bakväxel:Shimano Deore M5130
Vevparti:-
Kedja:Shimano LG500
Kassett:Shimano LG600 11–43, 10-delad // Shimano CS-LG400, 11-43, 10-växlad
Komponenter
Frambroms:Shimano MT401 / MT420 hydraulisk skivbroms
Bromsskiva fram:Shimano RT30, centerlock, 203 mm
Bakbroms:Shimano MT401 / MT420 hydraulisk skivbroms
Bromsskiva bak:Shimano RT30, centerlock, 203 mm
Styre:Lowriser i aluminium, 31,8 mm, 25 mm rise, 11 grader bakåtsvep, 690 mm bredd
Styrstam:-
Sadelstolpe:-
Pedaler:VPE-857
Sadel:Bontrager Commuter Comp
Handtag/Styrlinda:Bontrager XR Endurance Elite
Motor
Motor:Bosch Performance Line CX
Motorplacering: 

Motorplacering

Var en motor är placerad avgör hur mycket stöd du får, och hur jämn kraftren upplevs. En motor placerad på fram- eller bakhjul ger generellt en upplevelse av att cykelns är påskjutande (bakhjul) eller dragande (framhjul), medan en centrerad motor generellt snarare ger intrycket av att det är du själv som trampar (och du blivit mycket starkare).

En motor placerad i vevpartiet ger alltså en mängd fördelar, men är något dyrare att bygga vilket gör att cykelns pris blir högre med en vevpartimonterad motor kontra en bak- eller framhjulsmonterad motor. En hjulmonterad motor är alltså billigare, och för dig som cyklar kortare sträckor eller använder cykeln relativt lite fungerar detta utmärkt för dig - medan en vevpartimonterad motor är att föredra om du avser att cykla/pendla oftare och längre.

Mer om vevpartimonterad motor

Motorn är placerad i vevpartiet, dvs. mitten på cykeln. Därför kallas detta också ofta för mittmonterad motor eller centrummonterad motor. Den ger bland annat följande fördelar:

  • Jämnare gång, eftersom mittmotor har fler sensorer än motorer som är placerade på hjulen
  • Är lättare att använda utan eldrift, eftersom det inte finns något motstånd i hjulen
  • Bättre viktfördelning i cykeln vilket gör cyklingen enklare och roligare
  • Ger ökad pedalkraft, eftersom elkraften kommer från samma ställe som pedalkraften
Vevparti
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Max. tillåten motoreffekt i Sverige är för närvarande 250 W. Om det anges en högre effekt än 250 W i specifikationen är det bara ett tillfälligt värde vid start eller acceleration och som sjunker till 250 W efter några få sekunder.
250 W
Motorns ljudnivå:Låg
Sensorer:Hastighet, Kadens, Vridmoment
Maximal assistanshastighet: 

Maximal assistanshastighet

Högst tillåtna assistanshastighet i Sverige är för nuvarande 25 km/h. Kommer du upp i mer än 25 km/h slutar motorn att driva på och du får helt enkelt trampa på för egen maskin.
25 km/h
Batteri
Avtagbart batteri:Ja
Batterikapacitet (Wh):725
Spänning:36
Batteri ingår?:Ja
Batteriladdare:Bosch standard 4 A, 230 V, smart system
Kan laddas på cykeln:Ja
Display
Displayplacering:Centrum
Utrustning
Belysning:Spanninga SOLO för elcykel // Herrmans H-Black MR8-E, 180 lumen, 60 lux, LED, headlight//
Skärmar:SKS plast // SKS plastic
Stöd:Pletscher Comp Flex 18
Pakethållare:MIK-kompatibel bakre pakethållare i aluminium
Storlekstabell
Recensioner

Andra produkter i serien Trek Allant+

Trek Elcykel Allant+ 6 545wh Galactic Grey
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar
Trek Elcykel Allant+ 6 725wh Mulsanne Blue
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar
Trek Elcykel Allant+ 7 Lithium Grey
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Få unika rabatter, erbjudanden, de senaste nyheterna, inspiration och mycket mer!

Genom att fylla i min e-postadress godkänner jag att Cykloteket behandlar mina personuppgifter för att kunna skicka marknadsföringsmaterial som anpassats till mig enligt Cykloteket integritetspolicy.

Meny

Varukorg(0 artiklar )

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan