• Cykelservice i världsklass
  • Enormt utbud av cykel
  • Räntefri delbetalning med SVEA
Tillbaka
Elcyklar  El MTB  Merida El MTB Eone-Forty 500 (504 Wh) Metallic Teal/Black

Merida El MTB Eone-Forty 500 (504 Wh) Metallic Teal/Black

Merida El MTB Eone-Forty 500 (504 Wh) Metallic Teal/Black
Beskrivning

Vass hoj med potent eldrift och en glupskt terrängslukande aptit

Den kompetenta Merida eONE-FORTY 500 levererar högvis av lekfullhet, överlägsen framkomlighet och inspirerande rundor i alla typer av terräng, och när det blir stökigt i utförslöporna kommer den verkligen till sin rätt. En elassisterad heldämpad hoj för enduro-/all mountain som tack vare smart design ser till att du kan tackla betydligt tuffare utmaningar än vad en fjädringsväg på 140/130 mm normalt sett tillåter. Samma kvalitetsram i aluminium, samma geometri, samma kraftfulla Shimano EP8-motor och mix av 29" och 27.5" hjul som sina dyrare syskon. Modellen liknar såklart motsvarande serie utan elassistans, men med skillnaden att du har hela 85Nm extra tryck i påkarna och det ger sannerligen ytterligare dimensioner i åkningen. Det är en underhållande och hjälpsam stigcykel som funkar utmärkt till långtur tack vare en slagkraftig 11-växlad 1x-drivlina, kvalitetsdämpare från Marzocchi och SR Suntour samt ett stort batteri.

Nyckeln till framgång!

  • Aluminiumram (eONE-FORTY LITE III) med en modern stigcykelgeometri
  • Potent eldrift via Shimano´s flaggskepp STePS EP8 som levererar hela 85Nm
  • Elegant integrerat och kraftfullt batteri (630Wh*) som ger imponerande räckvidd
  • Dräpande dämparkonfiguration från Marzocchi och SR Suntour med 140/130mm i slaglängd
  • Slagkraftig 1x-drivlina med 11 pålitliga växlar från Shimano (Deore) som ger en bred utväxling
  • Kraftfullla skivbromsar med 4-kolvsok från Shimano (Deore) med riktigt feta skivor
  • Hjulset med 29-tummare framtill och 27.5-tummare baktill - Ger både precision, lekfullhet och rätt grepp
  • Greppsäkra gummin från Maxxis (Rekon) med 2,4/2,6" bredd (klarar max upp till 2.8") som är klara för drabbning
  • Internal Block - Hindrar gaffelkronorna ifrån att slå i ramen vid en eventuell krasch
  • Snyggt integrerad och smidig belysning samt även små skärmar ingår redan från start

Aluminiumram med modern geometri och följsamma egenskaper

Stommen utgörs av en reducerad aluminiumram med en extremt prydlig integrering av hela elsystemet. En högklassig geometri som hämtat inspiration från storebror (eONE-SIXTY), men den har lägre stå-över-höjd, brantare sadelrörsvinkel och något brantare styrvinkel, en mer balanserad reach och lågt nedre fäste. Vilket kortfattat skapar en extremt smidig cykel med fantastiskt följsamma egenskaper. Exakt vad du letar efter om du vill ha en vass heldämpad e-MTB för utmanande stigcykling som funkar utmärkt till långturer. Ramen har såklart invändig kabeldragning men framför allt ger den åkaren maximal smidighet och kvick responsen tack vare en föredömligt låg tyngdpunkt. Det genomtänkta länkaget skapar känslan av nästan bottenlös dämpning, vilket ser till att du enkelt kan hantera alla typer av stökiga överraskningar ute i spåren. Men det kanske mest imponerande av allt, den gör det med full trampeffektivitet och den svarar alltid villigt när du känner för att öka på takten. 

Klassledande elmotor med dynamisk körkänsla samt en pålitlig 1x-drivlina

Hjärtat utgörs av Shimano´s kraftfullaste elsystem (EP8) från Shimano, ett fullt integrerat system som består av en brutalt effektiv centermotor med låg ljudnivå samt övertygande kraftöverföring. Tack vare drivning direkt på vevaxeln har du alla förutsättningar för massor underbara mil med grymt tryck i pedalerna. Den potenta motorn har hela 85Nm och drivs av ett elegant integrerat och extra stort batteri på 630Wh som ger cykeln klassledande räckvidd och en körupplevelse som inte liknar något annat.

En tydlig display visar inte bara vilken av assistanslägena du använder, utan även bland annat hastighet, räckvidd och batteriets resterande kapacitet. Utöver den klassledande elmotorn så får du en slagkraftig 1x-drivlina med 11 växlar från Shimano (Deore) som levererar pålitlig prestanda i form av en användarvänlig utväxling (34Tx11-51T) och smidig funktion. Motor och växel samarbetar i en nästan sömlös harmoni och allt sker effektivt, underbart tyst och ger dig dessutom en imponerande räckvidd.

Dämparkonfiguration som ger dig full kontroll oavsett lutning och underlag

Dämpning hanteras av kvalitetssäkra Marzocchi och SR Suntour så du är väl omhändertagen, framtill sitter en Z2 eMTB+ Air samt baktill en RS Edge och tack vare dess generösa slaglängder (140/130mm) så sväljer de glupskt alla ojämnheter och ser till att du kan köra med full kontroll även när lutningen börjar bli skäggig. Dämparna kan såklart optimeras efter din vikt och körstil, vilket både ger ökad trampeffektivitet och ser till att du kan stå på för fullt oavsett vilket underlag eller lutnings som gäller för stunden. När det blir stökigt i branterna är en dropper post numera nästan obligatoriskt och självklart så är även eONE-FORTY 500 utrustad med en höj och sänkbar sadelstolpe från Merida (Comp TR) redan från start (dess slaglängd på 100-150 mm beror på vilken ramstorlek du väljer).

Dynamisk hjulkombination och kraftfulla skivbromsar med 4-kolvsok 

Det robusta hjulsetet utgörs av en dynamisk kombination med en 29-tummare framtill och en 27.5-tummare baktill. Dess stabila aluminiumfälgar (Tubeless Ready) har försetts med kvalitetsgummin från Maxxis (Rekon) med 2,4"/2,6" bredd (men klar bredd upp till 2.8") som är klart för drabbning och som briljerar på allt från hårdpack till lös lervälling. Däcken levererar greppsäker markkontakt på nästan alla typer av underlag, vilket i praktiken innebär att du kan köra galet snabbt även i riktigt stökig terräng. Och eftersom cykeln gillar höga hastigheter så är den utrustad med effektiva hydrauliska skivbromsar från Shimano (Deore) med 4-kolvsok och feta skivor, vilket ger föredömlig kontroll och ser till att du alltid har hög bromsverkan oavsett underlag, väder eller årstid.

Underhållande eMTB som både är lätthanterlig och grymt allroundNär det kommer till att hitta flyt på fina stigar är detta det perfekta verktyget, den lätthanterlig och dessutom mer allround är sin prisbelönta storebror (eONE SIXTY). Med en geometri som både är lekfull och komfortabel så är detta en kompis som du både kan leka med och cykla riktigt långt på. Brantare sadelrör än storebror hjälper till vid klättringar och den kortare slaglängden på 130mm bak och 140mm fram ger bra respons, snärt och pop för att klara av stigar, hopp och drop. Den låga ramen är grymt stabil när stigarna blir stökiga eller när du köttar berms i bikepark och liknande leder. Det som verkligen är eONE-FORTY's vassaste egenskap är att den är grymt allround!

*= I ramstorlek S har ett något mindre batteri (504Wh) vilket även påverkar dess räckvidd

Även taggad i

Egenskaper
Information om cykelns specifikation: Information om cykelns specifikation På grund av rådande världsläge kan vissa av cykelns komponenter skilja sig mot vad som anges i specifikationen och vad som syns på bilderna. Tillverkaren kan utan förvarning ersätta komponenterna i ordinarie specifikation till likvärdiga komponenter.
EAN-kod: 4710949835767
Artikelnummer: 0101527M458A6
Varumärke:MERIDA
Variant:METALLIC TEAL/BLACK
Knytnummer:0101527
Specifikation
Personalisering:Mountainbiking
Produktserie:Merida eONE-FORTY
Modellserie:Merida eONE-FORTY
Kön:Unisex, Dam, Herr
Damspecifik: 

Damspecifik

Då kvinnor och män oftast ser olika ut till anatomin så bygger många tillverkare cyklar som är anpassade därefter. Vanligtvis är det enbart små skillnader som skiljer. Bland annat brukar det vara bredare sadlar, smalare styren och kortare vevarmar. I vissa fall görs även damspecifika modeller i mindre storlekar och med ett sluttande överrör. Ibland även i andra färger.
Nej
Tillverkarens färg:Metallic Teal/Black
Årsmodell:2023
Hemsida tillverkare:www.merida-bikes.com/en
Tillverkarens artikelnummer:M229929996013
Elcykel:Ja
Din längd: 

Din längd

Rekommenderad längd enligt leverantören
157-173cm
Passar Längd (cm):155-160, 160-165, 165-170, 170-175
Leverantörens Artikelnummer:M229929996013
Ramset
Ramstorlek:s
Ram:eONE-FORTY LITE III aluminium
Rammaterial: 

Rammaterial

Kolfiber kostar lite mer än en aluminiumram, men den har en hel del fördelar jämfört med andra material vad gäller rena köregenskaper. Den är starkare, lättare, styvare och bekvämare att cykla på, då det är ett mer levande material än aluminium. Kolfiber är dock lite känsligare för att montera tillbehör som du klämmer runt ramen, till exempel lås eller barnstolar. Detta leder till att kolfiber då lämpar sig bäst för sportcyklar som racercyklar och mountainbikes.

Aluminium är ett prisvärt och lätt material, som lämpar sig för alla typer av cyklar. Det är enkelt att få till en riktigt låg vikt men bibehålla styrka och bra köregenskaper, och materialet är inte heller känsligt för vad du monterar för tillbehör på det. Bara att tuta och köra och montera på precis vad du vill på din cykel!

Stål är ett material som kan tillverkas i många olika kvalitetsnivåer. Stål kan byggas väldigt billigt, och finns därför på de enklare cyklarna i vårt sortiment. Men det kan också vara ett otroligt följsamt, hållbart och bekvämt material när man använder riktigt fint stål. Det riktigt fina stålet hittas i många cyklar som är ämnade lite mer för långfärdscykling, till exempel våra fina touringhojar från Surly, och Skeppshult-cyklar som är byggda i svenskt kvalitetsstål (vilket bidrar till mycket fina komfortegenskaper på de flesta underlag).

Aluminium
Framgaffel:Marzocchi Z2 eMTB+ Air 140 mm travel
Framgaffeltyp: 

Framgaffeltyp

En dämpad framgaffel är idag standard på mountainbikes, helt enkelt för att klara av den terräng som cykeln används i. Det finns även en hel del hybridcyklar med dämpade framgafflar, för att ge dig lite mer komfort på grusvägar och eventuella skogsstigar. Om du ska cykla i skog eller på lättare stigar, alternativt mycket grusväg, så är en dämpad framgaffel ett bra val!

Stela framgafflar återfinns på standard, racer och hybridcyklar, och lämpar sig bäst för cyklar som mestadels ska befinna sig på asfalt. Du får en lättare cykel, en cykel som känns rappare och en cykel som upplevs svara bättre på dina rörelser. Vissa nischade cyklar som fatbikes och touringcyklar har också stela framgafflar, men då kompenseras det oftast med väldigt breda och rejäla däck för att återge lite av komfortkänslan. Om du ska cykla på främst asfalt, och kanske någon snällare grusväg så är en stel framgaffel helt rätt för dig!

Dämpad
Framgaffel, typ av fjäder:Luftfjäder
Slaglängd fram: 

Slaglängd fram

Det här med slaglängd på mountainbike kan kännas som en riktig djungel. Ett enkelt sätt att förklara det på är att ju längre slaglängd cykeln har, desto stökigare terräng är cykeln anpassad för. Cyklar med 100 mm slaglängd är framförallt anpassade för Cross Country-cykling, alltså snabbare cykling i mindre teknisk terräng.

En cykel med 120 mm slaglängd är kanske det bästa allround-valet, då dessa cyklar ofta ligger mellan en renodlad racemaskin och en cykel anpassad för stök och bök bland stock och sten. Dessa cyklar lämpar sig för alla motionärer som vill kunna ta sig fram i alla typer av terräng, utan att ha extrema ambitioner åt något håll.

En cykel med 140 mm slaglängd eller mer är perfekt som dig som gillar att ta dig ut i stökigare terräng, och kanske hänga i bikeparken och cykla nedför backarna så fort du bara kan.

En hel del hybridcyklar har också stötdämpning fram, runt 60-80 mm slaglängd för att öka komforten. Detta ska inte ses som något som gör att cykeln går att använda som mountainbike, utan är främst för att öka komforten på grusvägar och plattare stigar eller spår.

140 mm
Låsbar framgaffel?: 

Låsbar framgaffel?

Låsbar innebär att fjädringens rörelse låses i en position (alternativt begränsas) för att underlätta när man t.ex. cyklar i branta uppförsbackar eller i slät terräng.

Olika tillverkare hanterar detta på olika sätt. Vissa fjädringar blir helt låsta (stumma) medan andra har valt att t.ex. bromsa upp kompressionsdämpningen.

Via reglage på framgaffeln
Bakdämpare:SUNTOUR RS-EDGE-TR-LO-R8-M6 lockout
Bakgaffeltyp: 

Bakgaffeltyp

En mountainbike kan delas upp på väldigt många olika sätt. Bland annat så kan man dela upp dessa i så kallade “heldämpade” och “hardtails”. Detta betyder alltså hur många typer av dämpare som sitter på cykeln.

Stel

En hardtail har enbart en dämpad gaffel framtill och en stel gaffel bak. Fördelen med att köra med en stel bakgaffel är att det inte försvinner någon kraft på grund av bakdämparen. Dessutom får du en lägre vikt över lag på cykeln.

Dämpad

En heldämpad har utöver en dämpad framgaffel även en dämpad bakgaffel. Dessa cyklar har ett länkage som tillsammans med bakdämparen ger en bekvämare åkning, men även en stabilare och i de flesta fall även snabbare cykling. På samma sätt som framgaffeln dämpar för att behålla grepp och ge ökad komfort så gör bakdämparen precis samma sak för bakdelen.

Dämpad
Låsbar bakdämpare?: 

Låsbar bakdämpare?

Låsbar innebär att fjädringens rörelse låses i en position (alternativt begränsas) för att underlätta när man t.ex. cyklar i branta uppförsbackar eller i slät terräng.

Olika tillverkare hanterar detta på olika sätt. Vissa fjädringar blir helt låsta (stumma) medan andra har valt att t.ex. bromsa upp kompressionsdämpningen.

Via reglage på styret
Hjulstorlek: 

Hjulstorlek

Hjulstorleken är precis vad det låter som - storleken på hjulen. Den mäts normalt i tum (t.ex. 28") eller i millimeter (t.ex. 622). I Sverige är tum det vanligaste måttet, och därmed det mått vi valt att använda. Hjulstorlekens betydelse varierar beroende på cykeltyp.

Barncyklar

Barncyklar benämns oftast med hjulstorlek som storlek på cykeln, vilket skiljer sig från vuxencyklar där ramstorleken är vad som avgör storleken på cykeln. Det betyder inte att alla cyklar med 24"-hjul är lika stora, och därför har vi valt att, istället för att ha en storlekstabell, ange exakta längdrekommendationer för varje enskild cykel.

När man köper barncykel vill man givetvis att barnet ska kunna växa med cykeln. Tänk dock på att en alltför för stor cykel i regel blir för lång, och därmed ger en liggande sittställning vilket i sin tur minskar uppsikten för barnet. Välj därför aldrig en cykel där barnet är mer än 5 centimeter kortare än vår angivna längdangivelse.

Mountainbikes

I mountainbikevärlden finns tre hjulstorlekar: 29", 27,5" och 26". 26" var länge den enda storleken som användes för mountainbikes, men används idag i princip enbart för juniorcyklar och enklare mountainbikes som är tänka för transport och lättare motion. Vill du träna eller t.om. tävla med din cykel är det 29" eller 27,5" som gäller. Lite förenklat kan man säga att 29" ger en stabilare upplevelse, bibehåller fart bättre och enklare tar dig över små hinder bättre än 27,5", medan en 27,5" ger dig en cykel som upplevs rappare i kurvor samt aningen snabbare i accelerationen. Många heldämpade mountainbikes med 27,5" har dessutom längre slaglängd, och är anpassade för en mer teknisk och stökig terräng.

Racercyklar, standardcyklar, hybridcyklar och övriga cyklar

För i princip samtliga cyklar förutom mountainbikes och barncyklar gäller 28"-hjul som är en väl avvägd storlek som ger både bra förutsättning för att rulla lätt, vara bekvämt att sitta på och enkelt att manövrera.

27.5"
Hjul
Framnav:Shimano MT400-B/ 110x15 mm/ 32 H/ Centerlock
Baknav:Shimano MT400-B/ 148x12 mm/ 36 H/ Centerlock
Framdäck:MAXXIS REKON 29x2.4*
Bakdäck:MAXXIS REKON 27.5x2.6*
Däckdimension:66-584
Fälgar:MERIDA COMP TR/ 29 IWR/ aluminium/ Tubeless ready (tubeless tape and valves not included)
Drivlina
Växelreglage:Shimano Deore M5100 11
Bakväxel:Shimano Deore RDM5100 11
Vevparti:Shimano CRE70-B/ 34T
Kedja:KMC e11S EPT
Kassett:Shimano M5100/ 11-51 T/ 11-speed
Komponenter
Frambroms:Shimano M4204
Bakbroms:Shimano M4204
Styre:MERIDA EXPERT eTR/ 780 mm/ 20 mm rise
Styrstam:MERIDA EXPERT eTR II/ aluminium/ 35 mm/ 0°/ Supernova mount
Sadelstolpe:MERIDA COMP TR/ 30.9 mm/ 0 mm setback/ M 100 SPT - L/XL 125 SPT - XXL 150 SPT
Antal växlar: 

Antal växlar

Hur många växlar behöver jag?

Detta beror helt på hur du cyklar och vad du vill få ut av cykeln. För att reda ut detta behöver du veta hur du kommer att cykla och om du vill prioritera lågt underhåll eller hög prestanda.

Lågt underhåll

I detta fall skall du välja ett växelsystem med navväxel. Dessa finns i varianter om 2- 11 växlar från bland annat Shimano och deras Nexus serie som har 3, 7 och 8 växlar. De finns även Shimano Alfine som är en finare modell som har mindre motstånd i mekaniken och finns med 8 och 11 växlar.

Hög prestanda

I detta fall hör antalet växlar baktill ihop med kvalité. Tillverkarna tävlar om att göra de bästa växlarna med flest antal drev på kassetten. Detta gör då att de finaste komponenterna är även de som har flest antal växlar baktill. Framtill är det ett eller två drev som gäller för de finare delarna.

En kombination av de båda

I detta fall kikar vi på system som har 2-3 växlar fram och 8-10 drev bak. Dessa är av en lite enklare byggkvalité som även har en högre vikt. Dessa är istället byggda av mer robusta material såsom stål istället för aluminium m.m. Dessa tål ofta mer stryk men fungerar inte lika smidigt

11-växlad (1 x 11)
Växelreglageserie:Shimano Deore
Framväxelserie: 

Framväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbikeShimano racerSRAM mountainbikeSRAM racerShimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Shimano Deore
Motor
Motor:Shimano EP8
Motorplacering: 

Motorplacering

Var en motor är placerad avgör hur mycket stöd du får, och hur jämn kraftren upplevs. En motor placerad på fram- eller bakhjul ger generellt en upplevelse av att cykelns är påskjutande (bakhjul) eller dragande (framhjul), medan en centrerad motor generellt snarare ger intrycket av att det är du själv som trampar (och du blivit mycket starkare).

En motor placerad i vevpartiet ger alltså en mängd fördelar, men är något dyrare att bygga vilket gör att cykelns pris blir högre med en vevpartimonterad motor kontra en bak- eller framhjulsmonterad motor. En hjulmonterad motor är alltså billigare, och för dig som cyklar kortare sträckor eller använder cykeln relativt lite fungerar detta utmärkt för dig - medan en vevpartimonterad motor är att föredra om du avser att cykla/pendla oftare och längre.

Mer om vevpartimonterad motor

Motorn är placerad i vevpartiet, dvs. mitten på cykeln. Därför kallas detta också ofta för mittmonterad motor eller centrummonterad motor. Den ger bland annat följande fördelar:

  • Jämnare gång, eftersom mittmotor har fler sensorer än motorer som är placerade på hjulen
  • Är lättare att använda utan eldrift, eftersom det inte finns något motstånd i hjulen
  • Bättre viktfördelning i cykeln vilket gör cyklingen enklare och roligare
  • Ger ökad pedalkraft, eftersom elkraften kommer från samma ställe som pedalkraften
Vevparti
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Max. tillåten motoreffekt i Sverige är för närvarande 250 W. Om det anges en högre effekt än 250 W i specifikationen är det bara ett tillfälligt värde vid start eller acceleration och som sjunker till 250 W efter några få sekunder.
250 W
Motorns ljudnivå:Låg
Vridmoment: 

Vridmoment

Motorns vridmoment mäts i Newtonmeter (Nm) och är ett mått på en krafts förmåga att vrida ett objekt kring en viss axel. Förenklat kan man säga att ju högre vridmoment desto bättre.
85 Nm
Sensorer:Hastighet, Kadens, Vridmoment
Maximal assistanshastighet: 

Maximal assistanshastighet

Högst tillåtna assistanshastighet i Sverige är för nuvarande 25 km/h. Kommer du upp i mer än 25 km/h slutar motorn att driva på och du får helt enkelt trampa på för egen maskin.
25 km/h
Elsystem:Shimano
Batteri
Batteri:Shimano E8035, 504 Wh
Batteriplacering:Invändigt
Avtagbart batteri:Ja
Batterikapacitet (Wh):504
Spänning:36
Batteri ingår?:Ja
Batteriladdare:Shimano EC-E6002
Laddare ingår?:Shimano EC-E6002
Display
Display:Shimano SC-E5003A
Avtagbar display:Nej
Displayplacering:Vänster
Laddport:Nej
Gåassistans:Ja
Utrustning
Pedaler:VP VPE-537
Sadel:MERIDA COMP SL/ V-mount
SSF-Godkänt lås: 

SSF-Godkänt lås

Skulle din cykel bli stulen så kräver oftast försäkringsbolagen att den skall ha varit fastlåst kring ett fast föremål tillsammans med ett SSF-godkänt lås. Tänk därför noga innan du beställer ett allt för enkelt lås som kanske inte är godkänt.
Nej
Storlekstabell
Recensioner

Andra produkter i serien Merida eONE-FORTY

Liknande Produkter

Haibike El MTB Nduro 7 Tuscan/Black Matt&Gloss
I lager. Leveranstid: 5–8 dagar
Haibike El MTB Hybe 11 Blue/Magenta/Pink Gloss
I lager. Leveranstid: 5–8 dagar
Haibike El MTB Hybe 9 Grey/Red/Blk Matt&Gloss
I lager. Leveranstid: 5–8 dagar
Haibike El MTB Alltrail 7 Copper/Black Gloss
I lager. Leveranstid: 5–8 dagar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Få unika rabatter, erbjudanden, de senaste nyheterna, inspiration och mycket mer!

Genom att fylla i min e-postadress godkänner jag att Cykloteket behandlar mina personuppgifter för att kunna skicka marknadsföringsmaterial som anpassats till mig enligt Cykloteket integritetspolicy.

Meny

Varukorg(0 artiklar )

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan