• Cykelservice i världsklass
  • Enormt utbud av cykel
  • Räntefri delbetalning med SVEA
Tillbaka
Elcyklar El MTB Superior El Mtb Exf 8069 B Suv_23 Gloss Petrol/Black

Superior El Mtb Exf 8069 B Suv_23 Gloss Petrol/Black

Superior El Mtb Exf 8069 B Suv_23 Gloss Petrol/Black
Beskrivning

Heldämpad eMTB med imponerande kraftfull drivlina och brutal framkomlighet 

Letar du efter en kraftfull eMTB med dynamisk drivlina som levererar rätt hastighet oavsett hur många watt du råkar har kvar i påkarna så är Superior eXF 8069 B SUV ett smart val. Det här är en spänstig trailhoj med generösa slaglängder (140/160mm) och bra tryck i pedalerna som problemfritt flyger fram över både stock och sten. Visst, den trivs såklart bäst ute i branterna men den fungerar faktiskt överallt, helt perfekt hoj för oss som vill ha en kvick och uthållig och funktionell hoj med imponerande framkomlighet på alla typer av stökiga underlag. En klättringsvillig nöjesmaskin med högvis av lattjo-lajban-potential som kommer kunna ta din cykling till helt nya nivåer.

Nyckeln till framgång!

  • Heldämpad ram i aluminium (Alu X6 Ultralite MTB Trail SUE03.1) med ett imponerande länkage
  • Luftgaffel från RST (Blade) med 140 mm slaglängd och lockout
  • Bakre dämpare från RockShox (Deluxe Select R) med 160 mm slaglängd och lockout
  • Kraftfull elmotor från Bosch (Performance Line CX) med 85 Nm och imponerande dynamik
  • Elegant integrerat batteri från Bosch PowerTube (500Wh) som ger en imponerande räckvidd
  • Slagkraftig 1x-drivlina med 11-växlar från Shimano (Deore) med extremt pålitlig funktion
  • Kraftfulla hydrauliska skivbromsar från Shimano (MT420) som matchar fartresurserna
  • Rullar på robusta 29-tummare med 2,35" breda däck från Schwalbe (Johnny Watts Performance)
  • Block Lock headset som effektivt minskar risken för skador på ramen om du skulle råka vurpa
  • Version som är utrustad med både stänkskärmar, pakethållare och belysning redan från start

Skulpturalt aluminiumchassi med full kapacitet för att klara intensiva rundor

Det skulpturala chassit utgörs av en ram i högkvalitativt aluminium (Alu X6 Ultralite) med rena linjer och elegant integrering av batteriet som väcker en svårhanterlig känsla av glupskt habegär. En imponerande lätt och vridstyv konstruktion med ett avancerat länkage som levererar följsam dämpning kombineras med en vass geometri som fokuserar på äventyrlig cykling på stökiga underlag.

Dess tydligt utmejslade ramform är inte bara elegant utan har en robust konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar ett tryggt fundament, och tack vare dess moderna länkage som medger 160mm slaglängd har du tillräcklig med flexibilitet för att kunna garantera snabba åkturer även på de stökigaste underlagen. Den har såklart snyggt integrerad kabeldragning och den är anpassad för genomgående axlar (BOOST) d.v.s. en extra bred fram och bakaxel som medger ett större avstånd mellan ekerinfästningarna vid navet, vilket i sin tur ger ett styvare hjul med bättre kontroll. 

Välbalanserad dämparkonfiguration som ger grym markkontakt ute i spåren

Framtill sitter en dämpad gaffel från RST (Blade) och baktill hittar du en Deluxe Select R från RockShox, och tack vare extremt generösa slaglängder (140/160mm) så sväljer cykeln effektivt alla ojämnheter och ser till att du alltid kan köra med full kontroll oavsett vilken lutning eller terräng som gäller för stunden. Båda dämparn är dessutom låsbara, vilket ökar användningsområdet och ser till att du kan köra fort på allt från slät asfalt till betydligt mer utmanande terräng i skandinavisk fjällmiljö.

Kraftfull eldrift ett enormt vridmoment och en skön dynamisk körkänsla

Hjärtat utgörs av marknadens kanske bästa drivsystem, Bosch (Performance Line CX), som består en riktigt potent elmotor (85Nm) men imponerande dynamisk körkänsla kombinerat med ett extra kraftfullt och fullt integrerat batteri som kortfattat levererar 500 Wh av miljövänlig kraft, vilket sammantaget ger dig en räckvidd på upp till hela 120 km med massor av extra krut i både ben och lungor.

Den imponerande dynamiska elmotorn samarbetar med 11 pålitliga växlar från Shimano (Deore) och allt sker effektivt, tyst och med drivning direkt på vevaxeln (det enda alternativet om du frågar oss). Och tack vare att hela drivpaketet är placerat i ramens nedre del uppnås dessutom en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga även i riktigt tuff terräng. Lägg därtill en mängd olika driftslägen och en tydlig display (Kiox 300) som ger dig full kontroll och visar i princip allt du behöver veta. 

Robusta 29-tummare med greppvänliga gummin samt vassa skivbromsar 

Hela bygget rullar på ett par robusta 29-tummare som försetts med 2,35" breda gummin från Schwalbe (Johnny Watts Performance)) som levererar hög hastighet, imponerande komfort och riktigt bra grepp i kurvorna, vilket är perfekt för dig som prioriterar speed, fäste och framkomlighet. Och eftersom den gillar när det går undan har den effektiva hydrauliska skivbromsar med 4-kolvsok från Shimano (MT420) vilket ger kraftfull och konsekvent prestanda året runt - oavsett om det regnar, snöar eller är dammigt ute i spåren. Att cykeln dessutom är utrustad med mycket du kan tänkas behöva redan från start skulle vi vilja kalla för extra bonus, eller vad sägs om både skärmar, pakethållare och belysning.

Även taggad i

  • 2023
  • 29"
Egenskaper
Information om cykelns specifikation: Information om cykelns specifikation På grund av rådande världsläge kan vissa av cykelns komponenter skilja sig mot vad som anges i specifikationen och vad som syns på bilderna. Tillverkaren kan utan förvarning ersätta komponenterna i ordinarie specifikation till likvärdiga komponenter.
Artikelnummer: 0106971-O453
Varumärke:SUPERIOR
Variant:Gloss Petrol Matte Petrol
Leverantörens Artikelnummer:-
Specifikation
Personalisering:Mountainbiking
Kön:Unisex, Dam, Herr
Damspecifik: 

Damspecifik

Då kvinnor och män oftast ser olika ut till anatomin så bygger många tillverkare cyklar som är anpassade därefter. Vanligtvis är det enbart små skillnader som skiljer. Bland annat brukar det vara bredare sadlar, smalare styren och kortare vevarmar. I vissa fall görs även damspecifika modeller i mindre storlekar och med ett sluttande överrör. Ibland även i andra färger.
Nej
Årsmodell:2023
Hemsida tillverkare:superiorbikes.com/se-en
Elcykel:Ja
Din längd: 

Din längd

Rekommenderad längd enligt leverantören
-
Passar Längd (cm):-
Tillverkarens färg:Gloss Petrol Matte Petrol
Ramset
Ramstorlek:-
Ram:Alu X6 Ultralite MTB Trail SUE03.1- Advanced e-MTB Geometry- Travel 160 mm- BOSCH CX Performance 5G ready- Integrated 750Wh battery - 3D alloy one pice link- Alloy swingarm- Boost 12x148 mm- Inner cable routing- Dropped seat post ready
Rammaterial: 

Rammaterial

Kolfiber kostar lite mer än en aluminiumram, men den har en hel del fördelar jämfört med andra material vad gäller rena köregenskaper. Den är starkare, lättare, styvare och bekvämare att cykla på, då det är ett mer levande material än aluminium. Kolfiber är dock lite känsligare för att montera tillbehör som du klämmer runt ramen, till exempel lås eller barnstolar. Detta leder till att kolfiber då lämpar sig bäst för sportcyklar som racercyklar och mountainbikes.

Aluminium är ett prisvärt och lätt material, som lämpar sig för alla typer av cyklar. Det är enkelt att få till en riktigt låg vikt men bibehålla styrka och bra köregenskaper, och materialet är inte heller känsligt för vad du monterar för tillbehör på det. Bara att tuta och köra och montera på precis vad du vill på din cykel!

Stål är ett material som kan tillverkas i många olika kvalitetsnivåer. Stål kan byggas väldigt billigt, och finns därför på de enklare cyklarna i vårt sortiment. Men det kan också vara ett otroligt följsamt, hållbart och bekvämt material när man använder riktigt fint stål. Det riktigt fina stålet hittas i många cyklar som är ämnade lite mer för långfärdscykling, till exempel våra fina touringhojar från Surly, och Skeppshult-cyklar som är byggda i svenskt kvalitetsstål (vilket bidrar till mycket fina komfortegenskaper på de flesta underlag).

Aluminium
Framgaffel:RST Blade- 1.5- 15x110mm axle- 140mm travel
Framgaffeltyp: 

Framgaffeltyp

En dämpad framgaffel är idag standard på mountainbikes, helt enkelt för att klara av den terräng som cykeln används i. Det finns även en hel del hybridcyklar med dämpade framgafflar, för att ge dig lite mer komfort på grusvägar och eventuella skogsstigar. Om du ska cykla i skog eller på lättare stigar, alternativt mycket grusväg, så är en dämpad framgaffel ett bra val!

Stela framgafflar återfinns på standard, racer och hybridcyklar, och lämpar sig bäst för cyklar som mestadels ska befinna sig på asfalt. Du får en lättare cykel, en cykel som känns rappare och en cykel som upplevs svara bättre på dina rörelser. Vissa nischade cyklar som fatbikes och touringcyklar har också stela framgafflar, men då kompenseras det oftast med väldigt breda och rejäla däck för att återge lite av komfortkänslan. Om du ska cykla på främst asfalt, och kanske någon snällare grusväg så är en stel framgaffel helt rätt för dig!

Dämpad
Framgaffel, typ av fjäder:Stålfjäder
Slaglängd fram: 

Slaglängd fram

Det här med slaglängd på mountainbike kan kännas som en riktig djungel. Ett enkelt sätt att förklara det på är att ju längre slaglängd cykeln har, desto stökigare terräng är cykeln anpassad för. Cyklar med 100 mm slaglängd är framförallt anpassade för Cross Country-cykling, alltså snabbare cykling i mindre teknisk terräng.

En cykel med 120 mm slaglängd är kanske det bästa allround-valet, då dessa cyklar ofta ligger mellan en renodlad racemaskin och en cykel anpassad för stök och bök bland stock och sten. Dessa cyklar lämpar sig för alla motionärer som vill kunna ta sig fram i alla typer av terräng, utan att ha extrema ambitioner åt något håll.

En cykel med 140 mm slaglängd eller mer är perfekt som dig som gillar att ta dig ut i stökigare terräng, och kanske hänga i bikeparken och cykla nedför backarna så fort du bara kan.

En hel del hybridcyklar har också stötdämpning fram, runt 60-80 mm slaglängd för att öka komforten. Detta ska inte ses som något som gör att cykeln går att använda som mountainbike, utan är främst för att öka komforten på grusvägar och plattare stigar eller spår.

140 mm
Låsbar framgaffel?: 

Låsbar framgaffel?

Låsbar innebär att fjädringens rörelse låses i en position (alternativt begränsas) för att underlätta när man t.ex. cyklar i branta uppförsbackar eller i slät terräng.

Olika tillverkare hanterar detta på olika sätt. Vissa fjädringar blir helt låsta (stumma) medan andra har valt att t.ex. bromsa upp kompressionsdämpningen.

Via reglage på styret
Bakdämpare:RockShox Deluxe Select R, size 230x57.5mm
Bakgaffeltyp: 

Bakgaffeltyp

En mountainbike kan delas upp på väldigt många olika sätt. Bland annat så kan man dela upp dessa i så kallade “heldämpade” och “hardtails”. Detta betyder alltså hur många typer av dämpare som sitter på cykeln.

Stel

En hardtail har enbart en dämpad gaffel framtill och en stel gaffel bak. Fördelen med att köra med en stel bakgaffel är att det inte försvinner någon kraft på grund av bakdämparen. Dessutom får du en lägre vikt över lag på cykeln.

Dämpad

En heldämpad har utöver en dämpad framgaffel även en dämpad bakgaffel. Dessa cyklar har ett länkage som tillsammans med bakdämparen ger en bekvämare åkning, men även en stabilare och i de flesta fall även snabbare cykling. På samma sätt som framgaffeln dämpar för att behålla grepp och ge ökad komfort så gör bakdämparen precis samma sak för bakdelen.

Dämpad
Låsbar bakdämpare?: 

Låsbar bakdämpare?

Låsbar innebär att fjädringens rörelse låses i en position (alternativt begränsas) för att underlätta när man t.ex. cyklar i branta uppförsbackar eller i slät terräng.

Olika tillverkare hanterar detta på olika sätt. Vissa fjädringar blir helt låsta (stumma) medan andra har valt att t.ex. bromsa upp kompressionsdämpningen.

Via reglage på bakdämparen
Slaglängd bak: 

Slaglängd bak

Det här med slaglängd på mountainbike kan kännas som en riktig djungel. Ett enkelt sätt att förklara det på är att ju längre slaglängd cykeln har, desto stökigare terräng är cykeln anpassad för. Cyklar med 100 mm slaglängd är framförallt anpassade för Cross Country-cykling, alltså snabbare cykling i mindre teknisk terräng.

En cykel med 120 mm slaglängd är kanske det bästa allround-valet, då dessa cyklar ofta ligger mellan en renodlad racemaskin och en cykel anpassad för stök och bök bland stock och sten. Dessa cyklar lämpar sig för alla motionärer som vill kunna ta sig fram i alla typer av terräng, utan att ha extrema ambitioner åt något håll.

En cykel med 140 mm slaglängd eller mer är perfekt som dig som gillar att ta dig ut i stökigare terräng, och kanske hänga i bikeparken och cykla nedför backarna så fort du bara kan.

230 mm
Hjulstorlek: 

Hjulstorlek

Hjulstorleken är precis vad det låter som - storleken på hjulen. Den mäts normalt i tum (t.ex. 28") eller i millimeter (t.ex. 622). I Sverige är tum det vanligaste måttet, och därmed det mått vi valt att använda. Hjulstorlekens betydelse varierar beroende på cykeltyp.

Barncyklar

Barncyklar benämns oftast med hjulstorlek som storlek på cykeln, vilket skiljer sig från vuxencyklar där ramstorleken är vad som avgör storleken på cykeln. Det betyder inte att alla cyklar med 24"-hjul är lika stora, och därför har vi valt att, istället för att ha en storlekstabell, ange exakta längdrekommendationer för varje enskild cykel.

När man köper barncykel vill man givetvis att barnet ska kunna växa med cykeln. Tänk dock på att en alltför för stor cykel i regel blir för lång, och därmed ger en liggande sittställning vilket i sin tur minskar uppsikten för barnet. Välj därför aldrig en cykel där barnet är mer än 5 centimeter kortare än vår angivna längdangivelse.

Mountainbikes

I mountainbikevärlden finns tre hjulstorlekar: 29", 27,5" och 26". 26" var länge den enda storleken som användes för mountainbikes, men används idag i princip enbart för juniorcyklar och enklare mountainbikes som är tänka för transport och lättare motion. Vill du träna eller t.om. tävla med din cykel är det 29" eller 27,5" som gäller. Lite förenklat kan man säga att 29" ger en stabilare upplevelse, bibehåller fart bättre och enklare tar dig över små hinder bättre än 27,5", medan en 27,5" ger dig en cykel som upplevs rappare i kurvor samt aningen snabbare i accelerationen. Många heldämpade mountainbikes med 27,5" har dessutom längre slaglängd, och är anpassade för en mer teknisk och stökig terräng.

Racercyklar, standardcyklar, hybridcyklar och övriga cyklar

För i princip samtliga cyklar förutom mountainbikes och barncyklar gäller 28"-hjul som är en väl avvägd storlek som ger både bra förutsättning för att rulla lätt, vara bekvämt att sitta på och enkelt att manövrera.

29"
Hjul
Framnav:SHIMANO HB-MT410-B/ 32H/ CL/ 15x110mm/ THRU Type AXLE
Baknav:SHIMANO FH-MT400-B/ 32H/ CL/ 12x148mm/ THRU Type AXLE
Framdäck:"""""""Schwalbe Johnny Watts Performance/ 29x2.35""""""""/ ADDIX"""""""
Bakdäck:"""""""Schwalbe Johnny Watts Performance/ 29x2.35""""""""/ ADDIX"""""""
Däckdimension:60-622
Fälgar:STARS J30D/ Disc/ 32H
Drivlina
Växelreglage:SHIMANO DEORE SL-M5100-IR/ RAPIDFIRE Plus/ 11-speed
Bakväxel:SHIMANO DEORE RD-M5100, Shadow Plus Design
Vevparti:ONE Race/ Alloy
Kedja:KMC e11T
Kassett:SHIMANO DEORE CS-M5100/ 11-speed/ 11-51T
Komponenter
Frambroms:SHIMANO MT420- 4 piston- hydraulic disc brake
Bromsskiva fram:SHIMANO SM-RT54- 180mm
Bakbroms:SHIMANO MT420- 4 piston- hydraulic disc brake
Bromsskiva bak:SHIMANO SM-RT54- 180mm
Styrlager:ACROS AZX-1051/ ICR/ ZS56/28.6 - ZS56/40/ BlockLock 120°
Styre:ONE Alloy/ 20mm rise/ 760mm/ 31.8mm
Styrstam:ONE ICR/ Alloy/ 31.8mm/ 0°
Sadelstolpe:ONE Race/ Alloy/ 30/9mm
Typ av broms: 

Typ av broms

Fälgbroms

De klassiska bromsarna för alla typer av cyklar som sakta men säkert fasas ut av skivbromsar. Dessa styrs via reglage från styret och klämmer åt med bromsbelägg kring fälgbanan för att få stopp på cykeln. Fälgbromsar finns i olika typer för att passa olika typer av cyklar och kommer som bland annat V-broms, cantilever och U-bromsar. Fördelen med dessa är att de är väldigt lätta att underhålla och har en låg vikt.

Rullbroms

Dessa fungerar likt trumbromsar som återfinns på bland annat mopeder. Här trycks bromsbackar ut mot metall inuti en cylinder i mitten på hjulet. Dessa kräver minst underhåll och är otroligt driftsäkra. Nackdelen med dessa är att de har inte lika kraftig bromsverkan som till exempelt skivbromsar.

Fotbroms

Standarden som återfinns på de flesta klassiska dam och herrcyklar. Denna broms kräver väldigt lite underhåll men begränsas om du vill ha fler växlar. Dessa tillhör nämligen specifika typer av nav (hjul) som har inkapslade växlar, till exempelt Shimano Nexus. Nackdelen med dessa är att det krävs mer kraft för att bromsa ordentligt jämfört med andra, samt att du måste ha fötterna i specifika lägen för att kunna få ut den begärda kraften.

Skivbroms

De moderna bromsarna på bland annat mountainbikes, hybrider och ett flertalet elcyklar. Dessa baseras på ett bromsok som klämmer åt kring en skiva av metall vid hjulets nav (mitten på hjulet). Detta är väldigt likt de system som återfinns på både bilar och motorcyklar och anses vara det absolut bästa i dagens läge. Dessa är de kraftigaste bromsarna, kräver relativt lite underhåll och är väldigt driftsäkra och finns som både mekaniska (med vajer) och hydrauliska (slutet system med olja).

Hydraulisk skivbroms
Växelreglageserie:Shimano Deore
Bakväxelserie: 

Bakväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbikeShimano racerSRAM mountainbikeSRAM racerShimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX1 Eagle RED E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace XX1 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 XX Force 22 Nexus 8
XT Ultegra X01 Eagle Rival 22 Nexus 7
SLX 105 X01 Apex Nexus 3
Deore Tiagra X0    
Alivio Sora EX1    
Acera Claris X1    
Altus GX Eagle
Tourney   GX    
NX Eagle
    NX    
    X9    
    X7    
    X5    
Shimano Deore
Motor
Motor:Bosch Performance Line CX
Motorplacering: 

Motorplacering

Var en motor är placerad avgör hur mycket stöd du får, och hur jämn kraftren upplevs. En motor placerad på fram- eller bakhjul ger generellt en upplevelse av att cykelns är påskjutande (bakhjul) eller dragande (framhjul), medan en centrerad motor generellt snarare ger intrycket av att det är du själv som trampar (och du blivit mycket starkare).

En motor placerad i vevpartiet ger alltså en mängd fördelar, men är något dyrare att bygga vilket gör att cykelns pris blir högre med en vevpartimonterad motor kontra en bak- eller framhjulsmonterad motor. En hjulmonterad motor är alltså billigare, och för dig som cyklar kortare sträckor eller använder cykeln relativt lite fungerar detta utmärkt för dig - medan en vevpartimonterad motor är att föredra om du avser att cykla/pendla oftare och längre.

Mer om vevpartimonterad motor

Motorn är placerad i vevpartiet, dvs. mitten på cykeln. Därför kallas detta också ofta för mittmonterad motor eller centrummonterad motor. Den ger bland annat följande fördelar:

  • Jämnare gång, eftersom mittmotor har fler sensorer än motorer som är placerade på hjulen
  • Är lättare att använda utan eldrift, eftersom det inte finns något motstånd i hjulen
  • Bättre viktfördelning i cykeln vilket gör cyklingen enklare och roligare
  • Ger ökad pedalkraft, eftersom elkraften kommer från samma ställe som pedalkraften
Vevparti
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Max. tillåten motoreffekt i Sverige är för närvarande 250 W. Om det anges en högre effekt än 250 W i specifikationen är det bara ett tillfälligt värde vid start eller acceleration och som sjunker till 250 W efter några få sekunder.
250 W
Motorns ljudnivå:Låg
Vridmoment: 

Vridmoment

Motorns vridmoment mäts i Newtonmeter (Nm) och är ett mått på en krafts förmåga att vrida ett objekt kring en viss axel. Förenklat kan man säga att ju högre vridmoment desto bättre.
85 Nm
Sensorer:Hastighet, Kadens, Vridmoment
Maximal assistanshastighet: 

Maximal assistanshastighet

Högst tillåtna assistanshastighet i Sverige är för nuvarande 25 km/h. Kommer du upp i mer än 25 km/h slutar motorn att driva på och du får helt enkelt trampa på för egen maskin.
25 km/h
Maximal räckvidd: 

Maximal räckvidd

Anger hur långt man kan komma under idealiska förhållanden (varmt väder, få backar, få start och stopp samt slätt underlag) innan batteriet blir helt urladdat. Uppgifterna är mestadels hämtade från elmotortillverkaren samt att hänsyn är taget till vilken typ av cykel det är (MTB, standardcykel o.s.v.)

120 km
Elsystem:Bosch
Batteri
Batteri:BOSCH PowerTube- 500Wh
Batteriplacering:Diagonalrör
Avtagbart batteri:Nej
Batterikapacitet (Wh):500
Spänning:36
Batteri ingår?:Ja
Batteriladdare:BOSCH 4A
Kan laddas på cykeln:Ja
Laddare ingår?:BOSCH 4A
Display
Display:Bosch Kiox 300
Avtagbar display:Nej
Displayplacering:Centrum
Laddport:Nej
Assistansnivåer:Eco, eMTB, Off, Tour, Turbo
Gåassistans:Ja
Utrustning
Belysning:HERRMANS H-Black MR8 E/ 180lm
Skärmar:Alloy
Handtag/Styrlinda:ONE Sport Ergo/ Lock-On
Sadel:Selle Royal Vivo
Lås
SSF-Godkänt lås: 

SSF-Godkänt lås

Skulle din cykel bli stulen så kräver oftast försäkringsbolagen att den skall ha varit fastlåst kring ett fast föremål tillsammans med ett SSF-godkänt lås. Tänk därför noga innan du beställer ett allt för enkelt lås som kanske inte är godkänt.
Ja
Storlekstabell
Recensioner

Liknande Produkter

Giant Elcykel 24 Stance E+ 1 29 Pro
I lager
  • S
  • M
  • L
  • XL
Ghost EL-MTB E-Riot Trail Advanced
I lager. Leveranstid: 5–8 dagar
  • 41,7
  • 44,1
Madison El MTB 29" Grizzly E Svart
I lager. Leveranstid: 8–13 dagar
  • 16,5
  • 19,5

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Få unika rabatter, erbjudanden, de senaste nyheterna, inspiration och mycket mer!

Genom att fylla i min e-postadress godkänner jag att Cykloteket behandlar mina personuppgifter för att kunna skicka marknadsföringsmaterial som anpassats till mig enligt Cykloteket integritetspolicy.

Meny

Varukorg(0 artiklar )

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan