• Cykelservice i världsklass
  • Enormt utbud av cykel
  • Räntefri delbetalning med SVEA
Tillbaka
Elcyklar  Elcykel racer  Trek Elcykel Racer Domane+ Slr 7 Mercury

Trek Elcykel Racer Domane+ Slr 7 Mercury

Trek Elcykel Racer Domane+ Slr 7 Mercury
Beskrivning

Både kraft, kapacitet och kolfiber i en extremt väl avvägd balans

Om du är på jakt efter en kraftfull landsvägsracer som levererar potent prestanda, men som samtidigt är bekväm nog för dina långa söndagsrundor med stallkamraterna så kommer snabba Trek Domane+ SLR 7 inte att göra dig besviken. En potent elcykel i förstklassig kolfiber (800 Series OCLV Carbon), mästerliga kolfiberhjul, hydrauliska skivbromsar och en design för kräsna landsvägscyklister som vill behålla den genuina racercykelkänslan men ibland få lite extra boost. Den varken ser ut, känns eller upplevs som en vanlig elcykel. De elegant slimmade formerna gör den riktigt snabb och nästan lika aerodynamisk som sina kusiner utan elmotorer. Det imponerande effektiva lilla drivsystemet ger dig massor av extra kraft när det behövs som mest, till exempel i hård motvind eller när du vill kunna hålla samma höga tempo som de lite yngre stallkamraten i branterna, men det är inget du märker av när det inte är i drift. Motorljudet är knappt hörbart, det är inget som stör din rofyllda cykling och du kan ändå räkna med en extra skjuts i klättringarna och på långa, episka äventyr. Du får dessutom njuta av den enormt snabba växlingen hos en Shimano Ultegra Di2-drivlina. Här pratar vi verkligen det bästa av två världar - högklassig racercykelkänsla plus extra kraft i klättringarna eller när du vill cykla några extra kilometer.

Nyckeln till framgång! 

  • Komfortabel racercykel med potent eldrift för entusiastiska landsvägscyklister med högt ställda krav 
  • Äkta racercykelkänsla plus lite extra kraft i klättringarna eller när du vill cykla några extra kilometer
  • Trek´s bästa och lättaste stomme i högklassig kolfiber (800 Series OCLV Carbon) med IsoSpeed baktill
  • Välbalanserad endurancegeometrin som är bekväm på långdistans men snabb som en tävlingscykel
  • TQ:s HPR-motor är imponerande diskret, kompakt, lätt och tystgående och erbjuder kraftfull assistans upp till 25 km/h
  • Batteri (360Wh) som är elegant integrerat i diagonalröret ger 95 km i eco-läge och kan tas bort helt om så önskas 
  • Du kan addera ett Range Extender-batteri som monteras i flaskstället och ger dig extra kraft för extra långa sträckor
  • Den elegant integrerade displayen och de diskreta kontrollerna gör att den ser ut och känns som en vanlig racercykel
  • Trådlös elektronisk 2x12-drivlina från Shimano (Ultegra Di2) med 24 enormt snabbt skiftande växlar
  • Kraftfulla hydraulisk skivbromsar från Shimano (Ultegra) som ser till att varken regn eller grus förstöra din runda
  • Mästerligt hjulset med fälgar i kolfiber från Bontrager (Aeolus Pro 3V - TLR) med genomgående hjulaxlar
  • Rullar snabbt med greppsäkra landsvägsdäck från Bontrager (R3 Hard-Case Lite) med 32 mm bredd (klarar 40 mm)
  • Vägutslätande IsoSpeed absorberar tröttande stötar från vägen så att du cyklar snabbare, mjukare och bekvämare
  • Blender-kompatibel RCS Pro-styrstam i Aluminium ser till att du kan fästa dina tillbehör direkt på styrstammen
  • Racerstyre i kolfiber med IsoCore som reducerar vibrationerna från vägbanan med 20 procent 
  • Integrerade skärmfästen så att du kan montera heltäckande skärmar när vädret kräver det

Högklassig ram i kolfiber med moderna vinklar och en vass geometri 

Stommen utgörs av en Trek´s vassaste lättviktsram i kolfiber (800 Series OCLV Carbon) med en stabil endurancegeometri som sätter både bekvämlighet och effektivitet i fokus, vilket i praktiken innebär en effektiv position som ser till att du har bra uppsikt över omgivningarna. Stommen är även utrustad med IsoSpeed, vilket gör cykeln betydligt följsammare på ett sätt som ger mjukare körning och bättre balans, så att du kan cykla snabbare, längre och hårdare. Enkelt förklarat så absorberas de tröttande studsarna från vägbanan, så att du kan hålla ångan uppe under längre sträckor.

Den har dessutom en framgaffel helt i kolfiber (Domane+ Carbon), som absorberar vibrationerna och bemästrar de ojämna partierna, så att din cykling förblir både stabil och snabb oavsett underlag. Den praktiska invändiga kabeldragning bidrar till att ge cykeln dess eleganta utseende. Ramen medger dessutom både genomgående axlar och flat mount monterade skivbromsar vilket gör cykeln både elegantare, effektivare, lättare och mer slimmad.

Slagkraftig elektrisk elmotor med underbart dynamisk kraftöverföring

Kraften kommer från TQ (HPR50) och består av en supereffektiv elmotor som är speciellt designat för den här typen av cyklar och som verkligen är elegant integrerat (det är faktiskt svårt att se skillnad mot vanliga Domane). Den levererar ett otroligt väl balanserat förhållande mellan räckvidd, vikt och hastighet samt är både ultrakompakt, tystgående och ger en osannolikt naturlig assistans upp till 25 km/h. Själva hjärtat utgörs av en högkvalitativ och centralt placerad elmotor på 50 Nm samt ett helt integrerat batteri på 360 Wh som är dolt i diagonalröret och det räcker för imponerande 95 km i eco-läge. Vill du ge dig iväg på långa utflykter? Skaffa ett Range Extender-batteri (tillval) på 160 Wh och få en utökad räckvidd till ca 145 km i eco-läge. Vill du kunna ta dig ännu längre? Med appen Trek Central kan du anpassa assistansen för att utöka räckvidden ännu mer.

Motorn tar dig effektivt och snabbt dit du vill utan att du behöver göra hela jobbet själv, men du väljer såklart helt själv vilken assistansnivå du vill ha för stunden. Det här imponerande smidiga drivsystem ger massor av extra kraft när du som mest behöver det, och känns precis som en konventionell landsvägscykel när du inte behöver det. Du märker inte något kännbart motstånd när systemet är avstängt eller när du kommer upp i hastigheter över den maximala assistansnivån (25km/h). 

Slagkraftig 1x-drivlina med smidig prestanda och fokus på höga hastigheter 

Systemet från TQ jobbar tillsammans med en slagkraftig 2x12-drivlina från Shimano (Ultegra Di2) med 24 pålitliga växlar som såklart är speciellt anpassad för just landsvägscykling och som levererar näst intill bergsäker funktion, exakta växlingar, ett brett växelomfång samt givetvis fartresurser av rang. Tack vare tekniken HYPERGLIDE+ hålls växlingarna knivskarpa och sömlösa både uppåt och nedåt i växelområdet även i vid maximal belastning. Både ergonomin och aerodynamiken har förbättrats i varje kurva och du kan dessutom konfigurera drivlinan precis som du vill ha den via Shimanos användarvänliga app E-Tube. Växelreglagen är såklart snyggt integrerade i bromshandtagen, så du behöver aldrig släppa taget om styret. Hela paketet har imponerande låg ljudnivå och levererar en underbart dynamisk känsla i själva kraftöverföringen, och det bästa av allt är att det sker med nästan sömlös harmoni och hög effektivitet.

Mästerligt hjulset i kolfiber samt kraftfulla hydrauliska skivbromsar

Hjulsetet består av ett par mästerliga fälgar i kolfiber från Bontrager (Aeolus Pro 3V) som är redo för att köras slanglöst, vilket innebär att du kan köra med lägre däcktryck för att förbättra både grepp och komfort utan att behöva riskera klämpunkteringar. Allt rullar tryggt på ett par 32 mm släta däck från Bontrager (R3 Hard-Case Lite) som rullar riktigt fort på asfalten, men det finns utrymme för däck på upp till 40 mm för att du ska kunna ha roligt på alla typer av vägar, från asfalt till grus. Och saktar ner gör du med ett par kraftfulla hydrauliska skivbromsar från Shimano (Ultegra), det ger dig pålitlig och effektiv bromskraft i alla typer av väderförhållanden och på alla typer av underlag. 

Även taggad i

Egenskaper
Information om cykelns specifikation: Information om cykelns specifikation På grund av rådande världsläge kan vissa av cykelns komponenter skilja sig mot vad som anges i specifikationen och vad som syns på bilderna. Tillverkaren kan utan förvarning ersätta komponenterna i ordinarie specifikation till likvärdiga komponenter.
Artikelnummer: 0103761-F975
Varumärke:TREK
Variant:Mercury
Knytnummer:0103761
Specifikation
Personalisering:Landsvägscykling
Produktserie:Trek Domane+
Modellserie:Trek Domane+
Kön:Unisex, Dam, Herr
Damspecifik: 

Damspecifik

Då kvinnor och män oftast ser olika ut till anatomin så bygger många tillverkare cyklar som är anpassade därefter. Vanligtvis är det enbart små skillnader som skiljer. Bland annat brukar det vara bredare sadlar, smalare styren och kortare vevarmar. I vissa fall görs även damspecifika modeller i mindre storlekar och med ett sluttande överrör. Ibland även i andra färger.
Nej
Tillverkarens färg:Mercury
Årsmodell:2023
Vikt (enligt tillverkaren):56 - 12.20 kg
Hemsida tillverkare:www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/36707
Tillverkarens artikelnummer:-
Elcykel:Nej
Din längd: 

Din längd

Rekommenderad längd enligt leverantören
-
Passar Längd (cm):-
Leverantörens Artikelnummer:-
Ramset
Ramstorlek:-
Ram:800 Series OCLV Carbon, TQ-drivsystem, koniskt styrhuvud, IsoSpeed bak, invändigt kablage, Flat Mount-skivbroms, skärmfästen, 12 x 142 mm genomgående axel
Rammaterial: 

Rammaterial

Kolfiber kostar lite mer än en aluminiumram, men den har en hel del fördelar jämfört med andra material vad gäller rena köregenskaper. Den är starkare, lättare, styvare och bekvämare att cykla på, då det är ett mer levande material än aluminium. Kolfiber är dock lite känsligare för att montera tillbehör som du klämmer runt ramen, till exempel lås eller barnstolar. Detta leder till att kolfiber då lämpar sig bäst för sportcyklar som racercyklar och mountainbikes.

Aluminium är ett prisvärt och lätt material, som lämpar sig för alla typer av cyklar. Det är enkelt att få till en riktigt låg vikt men bibehålla styrka och bra köregenskaper, och materialet är inte heller känsligt för vad du monterar för tillbehör på det. Bara att tuta och köra och montera på precis vad du vill på din cykel!

Stål är ett material som kan tillverkas i många olika kvalitetsnivåer. Stål kan byggas väldigt billigt, och finns därför på de enklare cyklarna i vårt sortiment. Men det kan också vara ett otroligt följsamt, hållbart och bekvämt material när man använder riktigt fint stål. Det riktigt fina stålet hittas i många cyklar som är ämnade lite mer för långfärdscykling, till exempel våra fina touringhojar från Surly, och Skeppshult-cyklar som är byggda i svenskt kvalitetsstål (vilket bidrar till mycket fina komfortegenskaper på de flesta underlag).

Kolfiber
Framgaffel:Domane+ kolfiber, koniskt styrrör i kolfiber, invändig dragning av bromsvajer, skärmfästen, Flat Mount-skivbroms, 12 x 100 mm genomgående axel
Framgaffeltyp: 

Framgaffeltyp

En dämpad framgaffel är idag standard på mountainbikes, helt enkelt för att klara av den terräng som cykeln används i. Det finns även en hel del hybridcyklar med dämpade framgafflar, för att ge dig lite mer komfort på grusvägar och eventuella skogsstigar. Om du ska cykla i skog eller på lättare stigar, alternativt mycket grusväg, så är en dämpad framgaffel ett bra val!

Stela framgafflar återfinns på standard, racer och hybridcyklar, och lämpar sig bäst för cyklar som mestadels ska befinna sig på asfalt. Du får en lättare cykel, en cykel som känns rappare och en cykel som upplevs svara bättre på dina rörelser. Vissa nischade cyklar som fatbikes och touringcyklar har också stela framgafflar, men då kompenseras det oftast med väldigt breda och rejäla däck för att återge lite av komfortkänslan. Om du ska cykla på främst asfalt, och kanske någon snällare grusväg så är en stel framgaffel helt rätt för dig!

Stel
Framgaffelmaterial:Kolfiber
Bakgaffeltyp: 

Bakgaffeltyp

En mountainbike kan delas upp på väldigt många olika sätt. Bland annat så kan man dela upp dessa i så kallade “heldämpade” och “hardtails”. Detta betyder alltså hur många typer av dämpare som sitter på cykeln.

Stel

En hardtail har enbart en dämpad gaffel framtill och en stel gaffel bak. Fördelen med att köra med en stel bakgaffel är att det inte försvinner någon kraft på grund av bakdämparen. Dessutom får du en lägre vikt över lag på cykeln.

Dämpad

En heldämpad har utöver en dämpad framgaffel även en dämpad bakgaffel. Dessa cyklar har ett länkage som tillsammans med bakdämparen ger en bekvämare åkning, men även en stabilare och i de flesta fall även snabbare cykling. På samma sätt som framgaffeln dämpar för att behålla grepp och ge ökad komfort så gör bakdämparen precis samma sak för bakdelen.

Stel
Hjulstorlek: 

Hjulstorlek

Hjulstorleken är precis vad det låter som - storleken på hjulen. Den mäts normalt i tum (t.ex. 28") eller i millimeter (t.ex. 622). I Sverige är tum det vanligaste måttet, och därmed det mått vi valt att använda. Hjulstorlekens betydelse varierar beroende på cykeltyp.

Barncyklar

Barncyklar benämns oftast med hjulstorlek som storlek på cykeln, vilket skiljer sig från vuxencyklar där ramstorleken är vad som avgör storleken på cykeln. Det betyder inte att alla cyklar med 24"-hjul är lika stora, och därför har vi valt att, istället för att ha en storlekstabell, ange exakta längdrekommendationer för varje enskild cykel.

När man köper barncykel vill man givetvis att barnet ska kunna växa med cykeln. Tänk dock på att en alltför för stor cykel i regel blir för lång, och därmed ger en liggande sittställning vilket i sin tur minskar uppsikten för barnet. Välj därför aldrig en cykel där barnet är mer än 5 centimeter kortare än vår angivna längdangivelse.

Mountainbikes

I mountainbikevärlden finns tre hjulstorlekar: 29", 27,5" och 26". 26" var länge den enda storleken som användes för mountainbikes, men används idag i princip enbart för juniorcyklar och enklare mountainbikes som är tänka för transport och lättare motion. Vill du träna eller t.om. tävla med din cykel är det 29" eller 27,5" som gäller. Lite förenklat kan man säga att 29" ger en stabilare upplevelse, bibehåller fart bättre och enklare tar dig över små hinder bättre än 27,5", medan en 27,5" ger dig en cykel som upplevs rappare i kurvor samt aningen snabbare i accelerationen. Många heldämpade mountainbikes med 27,5" har dessutom längre slaglängd, och är anpassade för en mer teknisk och stökig terräng.

Racercyklar, standardcyklar, hybridcyklar och övriga cyklar

För i princip samtliga cyklar förutom mountainbikes och barncyklar gäller 28"-hjul som är en väl avvägd storlek som ger både bra förutsättning för att rulla lätt, vara bekvämt att sitta på och enkelt att manövrera.

28"
Hjul
Hjul:Framhjul: Bontrager Aeolus Pro 37, OCLV Carbon, TLR, 37 mm fälgdjup, 100 x 12 mm genomgående axel. / Bakhjul: Bontrager Aeolus Pro 37, OCLV Carbon, Tubeless Ready, 37 mm fälgdjup, Shimano 11-delad frikrans, 142 x 12 mm genomgående axel
Framdäck:Bontrager R3 Hard-Case Lite, TLR, aramidkant, 120 tpi, 700 x 32c
Bakdäck:Bontrager R3 Hard-Case Lite, TLR, aramidkant, 120 tpi, 700 x 32c
Däckdimension:32-622
Drivlina
Växelreglage:Shimano Ultegra R8170 Di2, 12-växlat // Shimano Ultegra R8170 Di2, 12-växlat
Framväxel:Shimano Ultegra R8150 Di2, lött fäste, Down Swing
Bakväxel:Shimano Ultegra R8150 Di2
Vevparti:-
Kedja:Shimano Ultegra/XT M8100, 12 speed
Kassett:Shimano Ultegra R8100, 11-34, 12 speed
Komponenter
Bromsskiva fram:Shimano MT800, centerlock, 160 mm
Bromsskiva bak:Shimano MT800, centerlock, 160 mm
Styre:-
Styrstam:-
Sadelstolpe:-
Typ av broms: 

Typ av broms

Fälgbroms

De klassiska bromsarna för alla typer av cyklar som sakta men säkert fasas ut av skivbromsar. Dessa styrs via reglage från styret och klämmer åt med bromsbelägg kring fälgbanan för att få stopp på cykeln. Fälgbromsar finns i olika typer för att passa olika typer av cyklar och kommer som bland annat V-broms, cantilever och U-bromsar. Fördelen med dessa är att de är väldigt lätta att underhålla och har en låg vikt.

Rullbroms

Dessa fungerar likt trumbromsar som återfinns på bland annat mopeder. Här trycks bromsbackar ut mot metall inuti en cylinder i mitten på hjulet. Dessa kräver minst underhåll och är otroligt driftsäkra. Nackdelen med dessa är att de har inte lika kraftig bromsverkan som till exempelt skivbromsar.

Fotbroms

Standarden som återfinns på de flesta klassiska dam och herrcyklar. Denna broms kräver väldigt lite underhåll men begränsas om du vill ha fler växlar. Dessa tillhör nämligen specifika typer av nav (hjul) som har inkapslade växlar, till exempelt Shimano Nexus. Nackdelen med dessa är att det krävs mer kraft för att bromsa ordentligt jämfört med andra, samt att du måste ha fötterna i specifika lägen för att kunna få ut den begärda kraften.

Skivbroms

De moderna bromsarna på bland annat mountainbikes, hybrider och ett flertalet elcyklar. Dessa baseras på ett bromsok som klämmer åt kring en skiva av metall vid hjulets nav (mitten på hjulet). Detta är väldigt likt de system som återfinns på både bilar och motorcyklar och anses vara det absolut bästa i dagens läge. Dessa är de kraftigaste bromsarna, kräver relativt lite underhåll och är väldigt driftsäkra och finns som både mekaniska (med vajer) och hydrauliska (slutet system med olja).

Hydraulisk skivbroms
Antal växlar: 

Antal växlar

Hur många växlar behöver jag?

Detta beror helt på hur du cyklar och vad du vill få ut av cykeln. För att reda ut detta behöver du veta hur du kommer att cykla och om du vill prioritera lågt underhåll eller hög prestanda.

Lågt underhåll

I detta fall skall du välja ett växelsystem med navväxel. Dessa finns i varianter om 2- 11 växlar från bland annat Shimano och deras Nexus serie som har 3, 7 och 8 växlar. De finns även Shimano Alfine som är en finare modell som har mindre motstånd i mekaniken och finns med 8 och 11 växlar.

Hög prestanda

I detta fall hör antalet växlar baktill ihop med kvalité. Tillverkarna tävlar om att göra de bästa växlarna med flest antal drev på kassetten. Detta gör då att de finaste komponenterna är även de som har flest antal växlar baktill. Framtill är det ett eller två drev som gäller för de finare delarna.

En kombination av de båda

I detta fall kikar vi på system som har 2-3 växlar fram och 8-10 drev bak. Dessa är av en lite enklare byggkvalité som även har en högre vikt. Dessa är istället byggda av mer robusta material såsom stål istället för aluminium m.m. Dessa tål ofta mer stryk men fungerar inte lika smidigt

12-växlad (1 x 12)
Växelreglageserie:Shimano Ultegra
Framväxelserie: 

Framväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbikeShimano racerSRAM mountainbikeSRAM racerShimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Shimano Ultegra
Bakväxelserie: 

Bakväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbikeShimano racerSRAM mountainbikeSRAM racerShimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX1 Eagle RED E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace XX1 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 XX Force 22 Nexus 8
XT Ultegra X01 Eagle Rival 22 Nexus 7
SLX 105 X01 Apex Nexus 3
Deore Tiagra X0    
Alivio Sora EX1    
Acera Claris X1    
Altus GX Eagle
Tourney   GX    
NX Eagle
    NX    
    X9    
    X7    
    X5    
Shimano Ultegra
Motor
Motor:TQ-HPR50
Motorplacering: 

Motorplacering

Var en motor är placerad avgör hur mycket stöd du får, och hur jämn kraftren upplevs. En motor placerad på fram- eller bakhjul ger generellt en upplevelse av att cykelns är påskjutande (bakhjul) eller dragande (framhjul), medan en centrerad motor generellt snarare ger intrycket av att det är du själv som trampar (och du blivit mycket starkare).

En motor placerad i vevpartiet ger alltså en mängd fördelar, men är något dyrare att bygga vilket gör att cykelns pris blir högre med en vevpartimonterad motor kontra en bak- eller framhjulsmonterad motor. En hjulmonterad motor är alltså billigare, och för dig som cyklar kortare sträckor eller använder cykeln relativt lite fungerar detta utmärkt för dig - medan en vevpartimonterad motor är att föredra om du avser att cykla/pendla oftare och längre.

Mer om vevpartimonterad motor

Motorn är placerad i vevpartiet, dvs. mitten på cykeln. Därför kallas detta också ofta för mittmonterad motor eller centrummonterad motor. Den ger bland annat följande fördelar:

  • Jämnare gång, eftersom mittmotor har fler sensorer än motorer som är placerade på hjulen
  • Är lättare att använda utan eldrift, eftersom det inte finns något motstånd i hjulen
  • Bättre viktfördelning i cykeln vilket gör cyklingen enklare och roligare
  • Ger ökad pedalkraft, eftersom elkraften kommer från samma ställe som pedalkraften
Vevparti
Motoreffekt: 

Motoreffekt

Max. tillåten motoreffekt i Sverige är för närvarande 250 W. Om det anges en högre effekt än 250 W i specifikationen är det bara ett tillfälligt värde vid start eller acceleration och som sjunker till 250 W efter några få sekunder.
250 W
Motorns ljudnivå:Låg
Vridmoment: 

Vridmoment

Motorns vridmoment mäts i Newtonmeter (Nm) och är ett mått på en krafts förmåga att vrida ett objekt kring en viss axel. Förenklat kan man säga att ju högre vridmoment desto bättre.
50 Nm
Sensorer:Hastighet, Kadens, Vridmoment
Maximal assistanshastighet: 

Maximal assistanshastighet

Högst tillåtna assistanshastighet i Sverige är för nuvarande 25 km/h. Kommer du upp i mer än 25 km/h slutar motorn att driva på och du får helt enkelt trampa på för egen maskin.
25 km/h
Elsystem:TQ
Batteri
Batteri:TQ 360 Wh
Batteriplacering:Invändigt
Avtagbart batteri:Ja
Batterikapacitet (Wh):360
Batteriladdare:Laddningskabel ingår
Kan laddas på cykeln:Ja
Laddare ingår?:Laddningskabel ingår
Display
Display:TQ
Displayplacering:Centrum
Utrustning
Sadel:-
Storlekstabell
Recensioner

Andra produkter i serien Trek Domane+

Trek Elcykel Racer Domane+ Slr 6 Matte Deep Smoke
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar
Trek Elcykel Racer Domane+ Slr 7 Matte Deep Smoke
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar
Trek Elcykel Racer Domane+ Slr 9 Carbon Red Smoke
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar

Liknande Produkter

Orbea Elcykel Racer Gain D50 Mango Gloss/Black Matt
I lager. Leveranstid: 12–15 dagar
Scott Elcykel Racer Solace eRIDE 10
I lager. Leveranstid: 15–18 dagar
Orbea Elcykel Racer Gain D50 Borealis Blue Gloss/Black Matt
I lager. Leveranstid: 12–15 dagar
Orbea Elcykel Racer Gain D50 Metallic Silver Matt/Black Gloss
I lager. Leveranstid: 12–15 dagar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Få unika rabatter, erbjudanden, de senaste nyheterna, inspiration och mycket mer!

Genom att fylla i min e-postadress godkänner jag att Cykloteket behandlar mina personuppgifter för att kunna skicka marknadsföringsmaterial som anpassats till mig enligt Cykloteket integritetspolicy.

Meny

Varukorg(0 artiklar )

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan