• Cykelservice i världsklass
  • Enormt utbud av cykel
  • Räntefri delbetalning med SVEA
Tillbaka
Cykeldelar  Däck & slang  Cykelslangar  Michelin Cykelslang Airstop G3 33/46-390/406 Cykelventil 34mm

Michelin Cykelslang Airstop G3 33/46-390/406 Cykelventil 34mm

Michelin Cykelslang Airstop G3 33/46-390/406 Cykelventil 34mm
Beskrivning

Den pålitliga innerslangen Michelin AirStop är tillverkad i Butyl och är främst avsedd för normalt vardagligt användande. En robust slang som håller luften och ger ett väl fungerande skydd mot punkteringar men som samtidigt inte är allt för tung. Tillverkas i rad olika bredder och dimensioner samt med olika typer av ventiler (se i specifikationen för detaljerad information).

  • Tillverkad av den syntetisk gummiblandningen Butyl
  • Tillverkas med flera olika typer av ventiler (Schrader/Presta/Dunlop)
  • Finns för en stor mängder av olika däcksstorlekar och i olika bredder
  • Se specifikationen för information gällande bredd, storlek och ventil för just denna slang

Även taggad i

Egenskaper
EAN-kod: 3528704116966
Artikelnummer: 01052390119OS
Varumärke:MICHELIN
Variant:Svart
Specifikation
Personalisering:Mountainbiking
Modellserie:Michelin Airstop
Tillverkarens färg:Svart
Årsmodell:2023
Hemsida tillverkare:www.michelin.co.uk/bicycle/home-bicycle
Antal I förpackningen:1
Däck & Slang
Passar för hjulstorlek:20" (406 mm)
Däckbredd:33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46
Slangar
Ventiltyp: 

Ventiltyp

Vilka olika ventiltyper finns det?

Tre olika ventiltyper har blivit standard på cykelmarknaden och det är svårt att göra någon rekommendation om vilken som är bäst. Valet av ventil beror mer på fälg och vad du har för pump.

Standardventil (Dunlop) – Denna ventil hittar du framför allt på standard-/citycyklar. Den är enkel att pumpa men lite långsam att montera då du behöver skruva i sär den för att få den igenom hålet i fälgen. Denna ventil kräver att hålet i fälgen är 8 mm.

Racerventil (Presta, Sclaverand) – Denna ventil hittar du på racer-/mountaibikecyklar men även på hybrider. Anledningen till att man har denna ventil på dessa cyklar är att fälgarna från början var smalare vilket gjorde att ventilhålet behövde vara mindre, 6 mm i stället för 8 mm. Andra egenskaper är lägre vikt (4-5 g), snabbare/enklare att montera och det går att mäta trycket. Nackdelen med denna ventil är att den är ömtålig, det är lätt att böja toppen när man pumpar. Denna ventiltyp finns även i olika längder för att kunna passa i högre fälgar. Vissa tillverkares ventiler går att skruva isär och förlänga med en ventilförlängare.

Bilventil (Schrader) – Som namnet anger är detta standard på bilar men du hittar den även på en hel del cyklar. Stora fördelen med denna ventil är att den går att pumpa på macken. Nackdelen är att enklare och äldre cykelpumpar oftast inte klarar denna ventil, men det finns adapters som konverterar ventilen till en standardventil. Denna ventil kräver att hålet i fälgen är 8 mm.

Tips! Skall du cykla i grupp så är det bra att ta med en slang med racerventil och gärna en med lång ventil (80 mm), då denna slang passar alla typer av fälgar.

Standardventil (dunlop)
Ventillängd: 

Ventillängd

Längden på ventilen finns i olika dimensioner då fälgar kommer med olika höga profiler. För att få fram rätt längd på ventil behöver du mäta höjden på er fälgs profil och lägga till minst 1 cm så kommer du garanterat att klara dig.

34 mm
Storlekstabell
Recensioner

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Få unika rabatter, erbjudanden, de senaste nyheterna, inspiration och mycket mer!

Genom att fylla i min e-postadress godkänner jag att Cykloteket behandlar mina personuppgifter för att kunna skicka marknadsföringsmaterial som anpassats till mig enligt Cykloteket integritetspolicy.

Meny

Varukorg(0 artiklar )

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan