• Cykelservice i världsklass
  • Enormt utbud av cykel
  • Räntefri delbetalning med SVEA
Cyklar Mountainbike MTB Heldämpad MTB Trek Heldämpad Mtb Mtb Slash 9.8 Gx Axs Matte Juniper

Trek Heldämpad Mtb Mtb Slash 9.8 Gx Axs Matte Juniper

Trek Heldämpad Mtb Mtb Slash 9.8 Gx Axs Matte Juniper
Beskrivning

Vi pratar monstertruck och flygande matta i ett och samma paket

De långslagiga enduromonstret Trek Slash 9.8 GX AXS är stigcyklarnas okrönte konungen och den är skapad för att leverera hög hastighet och maximal körglädje i den allra stökigaste terrängen. Jo den rasar omutligt nedför stökiga branter men den är samtidigt smidig, lätt och imponerande greppsäker i stigningar. Och om du helst håller till i parken så kommer Slash att leverera varv efter varv med adrenalinstinna upplevelser och breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen. Den är verkligen grymt stabil med samtidigt lekfullt lättkörd, och för att matcha dess slaglängder (170/160mm) har Slash uppdaterats med en geometri som både är längre, flackare och lägre än sina föregångare. I praktiken innebär det ökad stabilitet när du flyger fram i branterna och på lösare underlag, samtidigt som den aggressiva vinkeln på styrhuvudet gynnar din pedaleffektivitet. Slash klarar kraftiga stötar, doserade kurvor och att kasta sig nedför bergssidorna snabbare än du någonsin kunnat föreställa dig. Enastående styv och robust kolfiberram, avancerad dämpningsteknik och blixtsnabb, trådlös växling med en SRAM GX Eagle AXS-drivlina gör den här långslagiga cykeln med 29-tumshjul till en värdig aspirant för alla hängivna cyklister och enduro-prispallar.

Nyckeln till framgång! 

  • Vinnaren i kategorin Mountainbike av "The Design & Innovation Award 2021"
  • Tävlingsklar cykel som samtidigt är vansinnigt skoj i riktigt stökig terräng
  • Slagkraftig ram i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) som skapar breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen
  • Imponerande pivotlänkage i magnesium med en kinematik av absoluta världsklass
  • Dämparkonfiguration med avancerad luftfjädring och 170/160mm slaglängd som är redo att rocka loss
  • Extremt slagkraftig 1x-drivlina från SRAM (GX Eagle AXS) med 12 trådlöst styrda växlar 
  • Extra skydd på diagonalröret minimerar risken för att ramen ska råka ut för allvarliga skador
  • Knock Block 2.0 med en generös styrvinkel utan att svängradien offras
  • Brett sadelrör (34,9 mm diameter) är både starkare, hållbarare och går snabbare att flytta upp och ned
  • Dropper post från Bontrager ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer utför
  • I det inbyggda förvaringsfacket kan du förvara verktyg och andra nödvändigheter (invändig BITS-förvaring)
  • Mästerliga 29-tummare som kan rulla över stora saker och flyger fram i stora hopp och dropp

Slagkraftig aluminiumram med imponerande egenskaper

Stommen utgörs av en tävlingsklar ram i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) med en klassledande vridstyvhet i kombination med ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel med 1/2° och vevlagrets höjd med upp till 10 mm, och du reglerar det enkelt via en mutter. Ramen är fullproppad med massor av smarta finesser (t ex diagonalrörsskydd, skyttelskydd, gängat vevlager, ISCG 05, extra brett sadelrör) som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Två andra smarta funktioner ramens inbyggda förvaringsutrymme och Knock Block 2.0 styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.

En minst sagt dräpande dämparkonfiguration ger dig maximal kontroll 

Framtill sitter en luftgaffel från RockShox (ZEB Select+) med en slaglängd på 170 mm och även baktill sitter en dämpare från RockShox (Super Deluxe Select+ RT) med en slaglängd på 160 mm. Dämparna kan optimeras efter både vikt samt körstil och luftfjädringen har exklusiva Thru Shaft som ger dig ett fantastiskt grepp, mjuk kontroll och allt den stabilitet som du behöver för att kasta dig utför de brantaste backarna dagarna i ända. Tack vare den smarta lågkompressionsinställningen kan man dessutom eliminera cyklistens inverkan utan att behöva påverka den kompressionen som så väl behövs vid höga hastigheter på de lite mer brutala skogsstigarna. Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Lägg därtill en praktiskt ställbar sadelstolpe (med upp till 170 mm slaglängd) från Bontrager (Line Elite Dropper) som ser till att du blixtsnabbt kan sänka/höja sadeln i farten.

Extremt slagkraftig 1x-drivlina och högklassiga skivbromsar med 4-kolvsok

Den extremt slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från SRAM (GX Eagle AXS) och består av en bergsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-52T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Den trådlöst styrda drivlinans funktion är näst intill helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par kraftfulla hydrauliska skivbromsar från SRAM (Code R) med 4-kolvsok som ser till att du har imponerande effektiv bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Mästerligt hjulset med kvalitetsgummin som klarar riktigt besvärlig terräng

Allt rullar på ett mästerligt hjulset som består av högklassiga TLR-fälgar i kolfiber från Bontrager (Line Elite 30) som rullar på tävlingsklara gummin från Bontrager (SE5 Team Issue) med 2,5" bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare, men med alla fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Rapid Drive nav med 108 ingreppspunkter för snabb acceleration och en trygg känsla även när man trampar sig fram på det mest krävande underlaget. Du får jämnt gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och den extra pedalspärren ger ökad kontroll och kan vara hela skillnaden vid knepiga klättringar.

Vad säger då den internationella cyklepressen?

  • Pinbike - "Slash har storhjulingens kvaliteter på okända stigar, men är ändå så lättmanövrerad att den känns helt rätt i lättare terräng."
  • Bikeradar - "När allt var över, var det Slash som hade lyckats ta ledningen. Vi övertygades av hur den klarar den allra tuffaste terrängen utan att tveka, utan att offra den reaktionssnabba, livfulla känslan."
  • NSMB - ""Slash är perfekt i svåra, doserade kurvor och den är ett absolut monster i branta stup. Den är lättcyklad och allt känns mycket naturligt från det första droppet."

Även taggad i

Egenskaper
Information om cykelns specifikation: Information om cykelns specifikation På grund av rådande världsläge kan vissa av cykelns komponenter skilja sig mot vad som anges i specifikationen och vad som syns på bilderna. Tillverkaren kan utan förvarning ersätta komponenterna i ordinarie specifikation till likvärdiga komponenter.
Artikelnummer: 0103820-N949
Varumärke:TREK
Variant:Matte Juniper
Leverantörens Artikelnummer:-
Specifikation
Personalisering:Mountainbiking
Modellserie:Trek Slash
Kön:Unisex, Dam, Herr
Damspecifik: 

Damspecifik

Då kvinnor och män oftast ser olika ut till anatomin så bygger många tillverkare cyklar som är anpassade därefter. Vanligtvis är det enbart små skillnader som skiljer. Bland annat brukar det vara bredare sadlar, smalare styren och kortare vevarmar. I vissa fall görs även damspecifika modeller i mindre storlekar och med ett sluttande överrör. Ibland även i andra färger.
Nej
Vikt (enligt tillverkaren):M - 14.50 kg
Hemsida tillverkare:www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/37058
Elcykel:Nej
Din längd: 

Din längd

Rekommenderad längd enligt leverantören
-
Passar Längd (cm):-
Tillverkarens färg:Matte Juniper
Ramset
Ramstorlek:-
Ram:Ram och stag i OCLV Mountain Carbon, invändig förvaring, koniskt styrhuvud, Knock Block 2.0, invändigt Control Freak-kablage, Carbon Armor, skyttelskydd, gängat vevlager, ISCG 05, 34,9 mm sadelrör, pivotlänkage i magnesium, Mino Link, ABP, Boost148,
Rammaterial: 

Rammaterial

Kolfiber kostar lite mer än en aluminiumram, men den har en hel del fördelar jämfört med andra material vad gäller rena köregenskaper. Den är starkare, lättare, styvare och bekvämare att cykla på, då det är ett mer levande material än aluminium. Kolfiber är dock lite känsligare för att montera tillbehör som du klämmer runt ramen, till exempel lås eller barnstolar. Detta leder till att kolfiber då lämpar sig bäst för sportcyklar som racercyklar och mountainbikes.

Aluminium är ett prisvärt och lätt material, som lämpar sig för alla typer av cyklar. Det är enkelt att få till en riktigt låg vikt men bibehålla styrka och bra köregenskaper, och materialet är inte heller känsligt för vad du monterar för tillbehör på det. Bara att tuta och köra och montera på precis vad du vill på din cykel!

Stål är ett material som kan tillverkas i många olika kvalitetsnivåer. Stål kan byggas väldigt billigt, och finns därför på de enklare cyklarna i vårt sortiment. Men det kan också vara ett otroligt följsamt, hållbart och bekvämt material när man använder riktigt fint stål. Det riktigt fina stålet hittas i många cyklar som är ämnade lite mer för långfärdscykling, till exempel våra fina touringhojar från Surly, och Skeppshult-cyklar som är byggda i svenskt kvalitetsstål (vilket bidrar till mycket fina komfortegenskaper på de flesta underlag).

Kolfiber
Framgaffel:RockShox ZEB Select+, DebonAir-luftfjädring, Charger 3 RC2-dämpare, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, Maxle Stealth, 170 mm slaglängd
Framgaffeltyp: 

Framgaffeltyp

En dämpad framgaffel är idag standard på mountainbikes, helt enkelt för att klara av den terräng som cykeln används i. Det finns även en hel del hybridcyklar med dämpade framgafflar, för att ge dig lite mer komfort på grusvägar och eventuella skogsstigar. Om du ska cykla i skog eller på lättare stigar, alternativt mycket grusväg, så är en dämpad framgaffel ett bra val!

Stela framgafflar återfinns på standard, racer och hybridcyklar, och lämpar sig bäst för cyklar som mestadels ska befinna sig på asfalt. Du får en lättare cykel, en cykel som känns rappare och en cykel som upplevs svara bättre på dina rörelser. Vissa nischade cyklar som fatbikes och touringcyklar har också stela framgafflar, men då kompenseras det oftast med väldigt breda och rejäla däck för att återge lite av komfortkänslan. Om du ska cykla på främst asfalt, och kanske någon snällare grusväg så är en stel framgaffel helt rätt för dig!

Dämpad
Framgaffel, typ av fjäder:Luftfjäder
Slaglängd fram: 

Slaglängd fram

Det här med slaglängd på mountainbike kan kännas som en riktig djungel. Ett enkelt sätt att förklara det på är att ju längre slaglängd cykeln har, desto stökigare terräng är cykeln anpassad för. Cyklar med 100 mm slaglängd är framförallt anpassade för Cross Country-cykling, alltså snabbare cykling i mindre teknisk terräng.

En cykel med 120 mm slaglängd är kanske det bästa allround-valet, då dessa cyklar ofta ligger mellan en renodlad racemaskin och en cykel anpassad för stök och bök bland stock och sten. Dessa cyklar lämpar sig för alla motionärer som vill kunna ta sig fram i alla typer av terräng, utan att ha extrema ambitioner åt något håll.

En cykel med 140 mm slaglängd eller mer är perfekt som dig som gillar att ta dig ut i stökigare terräng, och kanske hänga i bikeparken och cykla nedför backarna så fort du bara kan.

En hel del hybridcyklar har också stötdämpning fram, runt 60-80 mm slaglängd för att öka komforten. Detta ska inte ses som något som gör att cykeln går att använda som mountainbike, utan är främst för att öka komforten på grusvägar och plattare stigar eller spår.

170 mm
Låsbar framgaffel?: 

Låsbar framgaffel?

Låsbar innebär att fjädringens rörelse låses i en position (alternativt begränsas) för att underlätta när man t.ex. cyklar i branta uppförsbackar eller i slät terräng.

Olika tillverkare hanterar detta på olika sätt. Vissa fjädringar blir helt låsta (stumma) medan andra har valt att t.ex. bromsa upp kompressionsdämpningen.

Ej låsbar
Bakdämpare:RockShox Super Deluxe Select+ RT, 230 x 62,5 mm
Bakgaffeltyp: 

Bakgaffeltyp

En mountainbike kan delas upp på väldigt många olika sätt. Bland annat så kan man dela upp dessa i så kallade “heldämpade” och “hardtails”. Detta betyder alltså hur många typer av dämpare som sitter på cykeln.

Stel

En hardtail har enbart en dämpad gaffel framtill och en stel gaffel bak. Fördelen med att köra med en stel bakgaffel är att det inte försvinner någon kraft på grund av bakdämparen. Dessutom får du en lägre vikt över lag på cykeln.

Dämpad

En heldämpad har utöver en dämpad framgaffel även en dämpad bakgaffel. Dessa cyklar har ett länkage som tillsammans med bakdämparen ger en bekvämare åkning, men även en stabilare och i de flesta fall även snabbare cykling. På samma sätt som framgaffeln dämpar för att behålla grepp och ge ökad komfort så gör bakdämparen precis samma sak för bakdelen.

Dämpad
Låsbar bakdämpare?: 

Låsbar bakdämpare?

Låsbar innebär att fjädringens rörelse låses i en position (alternativt begränsas) för att underlätta när man t.ex. cyklar i branta uppförsbackar eller i slät terräng.

Olika tillverkare hanterar detta på olika sätt. Vissa fjädringar blir helt låsta (stumma) medan andra har valt att t.ex. bromsa upp kompressionsdämpningen.

Ej låsbar
Hjulstorlek: 

Hjulstorlek

Hjulstorleken är precis vad det låter som - storleken på hjulen. Den mäts normalt i tum (t.ex. 28") eller i millimeter (t.ex. 622). I Sverige är tum det vanligaste måttet, och därmed det mått vi valt att använda. Hjulstorlekens betydelse varierar beroende på cykeltyp.

Barncyklar

Barncyklar benämns oftast med hjulstorlek som storlek på cykeln, vilket skiljer sig från vuxencyklar där ramstorleken är vad som avgör storleken på cykeln. Det betyder inte att alla cyklar med 24"-hjul är lika stora, och därför har vi valt att, istället för att ha en storlekstabell, ange exakta längdrekommendationer för varje enskild cykel.

När man köper barncykel vill man givetvis att barnet ska kunna växa med cykeln. Tänk dock på att en alltför för stor cykel i regel blir för lång, och därmed ger en liggande sittställning vilket i sin tur minskar uppsikten för barnet. Välj därför aldrig en cykel där barnet är mer än 5 centimeter kortare än vår angivna längdangivelse.

Mountainbikes

I mountainbikevärlden finns tre hjulstorlekar: 29", 27,5" och 26". 26" var länge den enda storleken som användes för mountainbikes, men används idag i princip enbart för juniorcyklar och enklare mountainbikes som är tänka för transport och lättare motion. Vill du träna eller t.om. tävla med din cykel är det 29" eller 27,5" som gäller. Lite förenklat kan man säga att 29" ger en stabilare upplevelse, bibehåller fart bättre och enklare tar dig över små hinder bättre än 27,5", medan en 27,5" ger dig en cykel som upplevs rappare i kurvor samt aningen snabbare i accelerationen. Många heldämpade mountainbikes med 27,5" har dessutom längre slaglängd, och är anpassade för en mer teknisk och stökig terräng.

Racercyklar, standardcyklar, hybridcyklar och övriga cyklar

För i princip samtliga cyklar förutom mountainbikes och barncyklar gäller 28"-hjul som är en väl avvägd storlek som ger både bra förutsättning för att rulla lätt, vara bekvämt att sitta på och enkelt att manövrera.

29"
Årsmodell:2023
Hjul
Hjul:Framhjul: Bontrager Line Elite 30, OCLV Mountain Carbon, Tubeless Ready, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel. Bakhjul: Bontrager Line Elite 30 OCLV Mountain Carbon, TLR, Rapid Drive 108, 6-bults, SRAM XD-drivning, Boost148, 12 mm genomgående axel
Framnav:Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
Baknav:Bontrager aluminium, kapslat lager, 6-bults, 108T Rapid Drive, SRAM XD-drivlina, Boost148, 12 mm genomgående axel
Framdäck:Bontrager SE5 Team Issue, TLR, Core Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,50"
Bakdäck:Bontrager SE5 Team Issue, TLR, Core Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,50"
Däckdimension:64-622
Fälgar:Bontrager Line Elite 30, Tubeless Ready
Drivlina
Växelreglage:SRAM GX Eagle AXS, 12 speed
Bakväxel:SRAM GX Eagle AXS
Vevlager:SRAM DUB MTB Wide, 73 mm, BSA-gänga
Vevparti:SRAM GX Eagle, DUB MTB Wide, 30T, 55 mm kedjelinje, 170 mm längd
Kedja:SRAM GX Eagle, 12-växlat
Kassett:SRAM Eagle XG-1275 10–52, 12-delad
Komponenter
Frambroms:SRAM Code R hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
Bromsskiva fram:SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 200 mm
Bakbroms:SRAM Code R hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
Bromsskiva bak:SRAM CenterLine, 6-bults, avrundad kant, 200 mm
Styre:Bontrager Line Pro, OCLV Carbon, 35 mm, 27,5 mm rise, 820 mm bredd
Styrstam:Bontrager Line Pro, 35 mm, Knock Block, Blendr-teknikkompatibel, 0 grader, 35 mm längd
Sadelstolpe:-
Typ av broms: 

Typ av broms

Fälgbroms

De klassiska bromsarna för alla typer av cyklar som sakta men säkert fasas ut av skivbromsar. Dessa styrs via reglage från styret och klämmer åt med bromsbelägg kring fälgbanan för att få stopp på cykeln. Fälgbromsar finns i olika typer för att passa olika typer av cyklar och kommer som bland annat V-broms, cantilever och U-bromsar. Fördelen med dessa är att de är väldigt lätta att underhålla och har en låg vikt.

Rullbroms

Dessa fungerar likt trumbromsar som återfinns på bland annat mopeder. Här trycks bromsbackar ut mot metall inuti en cylinder i mitten på hjulet. Dessa kräver minst underhåll och är otroligt driftsäkra. Nackdelen med dessa är att de har inte lika kraftig bromsverkan som till exempelt skivbromsar.

Fotbroms

Standarden som återfinns på de flesta klassiska dam och herrcyklar. Denna broms kräver väldigt lite underhåll men begränsas om du vill ha fler växlar. Dessa tillhör nämligen specifika typer av nav (hjul) som har inkapslade växlar, till exempelt Shimano Nexus. Nackdelen med dessa är att det krävs mer kraft för att bromsa ordentligt jämfört med andra, samt att du måste ha fötterna i specifika lägen för att kunna få ut den begärda kraften.

Skivbroms

De moderna bromsarna på bland annat mountainbikes, hybrider och ett flertalet elcyklar. Dessa baseras på ett bromsok som klämmer åt kring en skiva av metall vid hjulets nav (mitten på hjulet). Detta är väldigt likt de system som återfinns på både bilar och motorcyklar och anses vara det absolut bästa i dagens läge. Dessa är de kraftigaste bromsarna, kräver relativt lite underhåll och är väldigt driftsäkra och finns som både mekaniska (med vajer) och hydrauliska (slutet system med olja).

Hydraulisk skivbroms
Antal växlar: 

Antal växlar

Hur många växlar behöver jag?

Detta beror helt på hur du cyklar och vad du vill få ut av cykeln. För att reda ut detta behöver du veta hur du kommer att cykla och om du vill prioritera lågt underhåll eller hög prestanda.

Lågt underhåll

I detta fall skall du välja ett växelsystem med navväxel. Dessa finns i varianter om 2- 11 växlar från bland annat Shimano och deras Nexus serie som har 3, 7 och 8 växlar. De finns även Shimano Alfine som är en finare modell som har mindre motstånd i mekaniken och finns med 8 och 11 växlar.

Hög prestanda

I detta fall hör antalet växlar baktill ihop med kvalité. Tillverkarna tävlar om att göra de bästa växlarna med flest antal drev på kassetten. Detta gör då att de finaste komponenterna är även de som har flest antal växlar baktill. Framtill är det ett eller två drev som gäller för de finare delarna.

En kombination av de båda

I detta fall kikar vi på system som har 2-3 växlar fram och 8-10 drev bak. Dessa är av en lite enklare byggkvalité som även har en högre vikt. Dessa är istället byggda av mer robusta material såsom stål istället för aluminium m.m. Dessa tål ofta mer stryk men fungerar inte lika smidigt

12-växlad (1 x 12)
Växelreglageserie:SRAM GX Eagle AXS
Framväxelserie: 

Framväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbikeShimano racerSRAM mountainbikeSRAM racerShimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX Red E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace X0 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 X1 Red Nexus 8
XT Ultegra GX Force 22 Nexus 7
SLX 105 NX Force Nexus 3
Deore Tiagra X9 Rival 22  
Alivio Sora X7 Rival  
Acera Claris X5 Apex  
Altus
Tourney
Oväxlad
Bakväxelserie: 

Bakväxelserie

Vad betyder t.ex. Shimano SLX? Varje komponenttillverkare delar in sina komponenter så som växlar, bromsar, vevpartier m.m. i serier, i detta fall är tillverkaren Shimano och serien SLX.

Serierna går från funktionella enkla komponenter till betydligt mer avancerade komponenter med hög precision och låg vikt.

Självklart fungerar växlar och bromsar ur en enklare serie som de skall men det sker inte med samma precision eller känsla som hos komponenter ur en finare serie. Det kommer förmodligen att krävas mer service över tid för de enklare komponenterna.

Nedan ser du en lista över de största tillverkarnas serier ordnade så att den finaste serien är högst upp.

Observera att denna tabell inte jämför olika märken eller racer vs. mountainbike, utan den bör endast användas för att jämföra inom en kolumn.

Shimano mountainbikeShimano racerSRAM mountainbikeSRAM racerShimano navväxlar
XTR Di2 Dura-Ace Di2 XX1 Eagle RED E-tap Alfine 11
XTR Dura-Ace XX1 Red 22 Alfine 8
XT Di2 Ultegra Di2 XX Force 22 Nexus 8
XT Ultegra X01 Eagle Rival 22 Nexus 7
SLX 105 X01 Apex Nexus 3
Deore Tiagra X0    
Alivio Sora EX1    
Acera Claris X1    
Altus GX Eagle
Tourney   GX    
NX Eagle
    NX    
    X9    
    X7    
    X5    
SRAM GX Eagle AXS
Utrustning
Handtag/Styrlinda:Bontrager XR Trail Pro, aluminium, Lock-on
Sadel:Bontrager Arvada, austenitrails, 138 mm bredd
Storlekstabell
Garantier
Recensioner

Liknande Produkter

Nyhet
Trek Heldämpad MTB Top Fuel 9.9 XX AXS Gen 4 Matte Dark Web
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar
Nyhet
Trek Heldämpad MTB Top Fuel 9.9 XX AXS Gen 4 Lunar Silver
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar
Nyhet
Trek Heldämpad MTB Top Fuel 9.9 X0 AXS Gen 4 Axinite Flip
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar
Nyhet
Trek Heldämpad MTB Top Fuel 9.9 X0 AXS Gen 4 Matte Dark Web
I lager. Leveranstid: 9–12 dagar
SUPERPRIS
Shimano Cykelhandskar Infinium Primaloft GORE-TEX Neon Yellow
I lager. Leveranstid: 1–3 dagar
OSLAGBART PRIS
Shimano Cykelhandskar Infinium Primaloft GORE-TEX Black
I lager. Leveranstid: 1–3 dagar
SUPERPRIS
Shimano Cykelhandskar Infinium Primaloft GORE-TEX Grey
I lager. Leveranstid: 1–3 dagar
SUPERPRIS
Suomi Tyres Dubbdäck Routa W248 E-Bike 42-622 (29x1.60") Reflex
I lager. Leveranstid: 1–3 dagar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Få unika rabatter, erbjudanden, de senaste nyheterna, inspiration och mycket mer!

Genom att fylla i min e-postadress godkänner jag att Cykloteket behandlar mina personuppgifter för att kunna skicka marknadsföringsmaterial som anpassats till mig enligt Cykloteket integritetspolicy.

Meny

Varukorg(0 artiklar )

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan