• Cykelservice i världsklass
  • Enormt utbud av cykel
  • Räntefri delbetalning med SVEA
Kundservice Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor

Här kan du läsa våra köp- och leveransvillkor för köp online på cykloteket.se samt i våra fysiska butiker. När du lägger en beställning på www.cykloteket.se, som är en del av Spobik AB, så godkänner du också våra köpvillkor. Läs igenom köpvillkoren innan du bekräftar ditt köp. I dagsläget skickar vi endast paket inom Sverige.

 

Beställning

Vid beställning träffas avtal om köp först när Cykloteket bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, leveranstid, slutförsäljning osv. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du har lagt en beställning som du vill ändra eller makulera, kontakta vår kundservice snarast och ange beställningsnummer.

Cykloteket reserverar sig för slutförsäljning och faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att när som helst och utan föregående meddelande ändra produktinformationen på denna webbplats, t.ex. information om utrustning, specifikationer, modeller, färger, material och pris. Vid eventuella fel har Cykloteket rätt att annullera ordern.

Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.
Cykloteket.se förbehåller sig rätten att neka en order.
Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.

När du handlar i vår webshop får du en orderbekräftelse som tillsammans med ett kontoutdrag, faktura från Svea eller liknande,  fungerar som ditt kvitto. Du kan läsa mer om vad som gäller för kvitton vid distansköp här.

Cyklotekets E-handel och butiker drivs av bolaget Spobik AB.

Spobik AB
Org.nr: 559155-6633
Mogölsvägen 14
555 94 Jönköping

Vid köp av cykel i webbshopen

Viss montering behövs när du tar emot din nya cykel, även om monteringsgraden är enkel. Vi monterar först alla cyklar och justerar in dem så de är säkra och körklara. Efter det packas de ner i en cykelkartong och för att cykeln ska få plats behöver vi ta bort pedaler, vrida styret och i enstaka fall lossa framhjulet. D.v.s. när du packar upp din cykel behöver du vrida styret och dra åt bultarna. På de cyklar som levereras med pedaler behöver de skruvas dit och dras åt. Tänk på att de är höger- och vänsterspecifika. Om framhjulet är lossat så behöver du sätta dit det. Kontrollera att frambromsen inte tar emot.

För att ytterligare underlätta för att du ska få ihop cykeln på rätt sätt har vi gjort några instruktionsfilmer.

Till våra instruktionsfilmer

Solid Försäkring

Du vet väl att det ingår en 3 månaders kostnadsfri cykelförsäkring när du köper din cykel hos oss? Försäkringen är självklart helt valfri!

Det enda du behöver göra för att aktivera din försäkring är att skicka ett mejl märkt "Cykelförsäkring" till oss på [email protected] med ordernummer, cykelns ramnummer samt ditt 10-siffriga personnummer. När din order är färdigbehandlad och registreringen är gjord mejlar vi dig en kopia på registreringsbeviset, observera att detta kan ta några dagar.

Vad ingår i cykelförsäkringen?

  • Självriskeliminering - Vi ersätter dig för din självrisk i din hemförsäkring, upp till 10 000 kr om din cykel blir stulen och din hemförsäkring lämnar ersättning för en ny cykel. Om du har en elcykel så ersätter vi även dig för din självrisk i din hemförsäkring om ditt batteri blir stulet.

  • Stöldskyddsregistrering - Om din cykel blir stulen är den registrerad i Solids cykelregister. Detta innebär att om cykeln blir stulen och inlämnad till polis så har de möjlighet att kontakta dig direkt.

Läs mer om försäkringen här

Slutsålda varor

Vi reserverar oss för eventuellt felaktiga lagersaldon. Vi beklagar självklart detta och försöker hitta en likvärdig artikel. Om du inte vill ha ersättningsartikeln har du rätt att häva köpet.

Priser

Priserna anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Cykloteket reserverar sig för prisändringar.

Betalning

Vår sida är säker, d.v.s uppgifter som till exempel lösenord och kreditkortsnummer är privata. Vi erbjuder säker och smidig betalning via Svea Bank AB. Du kan välja mellan följande betallösningar: 

Svea Kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sättvalidera konsumenten vid köp på nätet.

Svea Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Cykloteket överlåtna till Svea Bank AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Fakturavillkor.

Svea Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Företagsfaktura

Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura.

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158‑7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08‑514 931 13 eller [email protected]. Dataskyddsombud nås på [email protected].

Hantera dina fakturor

Logga in via Svea Bank app för att se och hantera alla fakturor.

Problem?

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

3D–Secure

Cykloteket.se webbplats använder sig av 3D-Secure.

3D Secure är namnet på en tjänst som skapats för att göra Internethandel säkrare, både för kunder och säljande företag. Den är skapad av MasterCard och VISA och är idag en global standard. Den heter MasterCard SecureCode för MasterCard-kort och Verified By Visa för Visa-kort. Tjänsten är kostnadsfri för kortinnehavare och bygger på att kunder ska identifiera sig varje gång ett köp görs på nätet. Det finns olika varianter av tjänsten ute på marknaden, men den vanligaste är att kunder får slå in ett lösenord vid varje köp för att godkänna köpet. Identifieringen tar bort risken att obehöriga personer, som eventuellt kommit över kortuppgifter, kan handla på andras kort.

Läs mer om 3D-Secure här.

Återbetalning

Återbetalning av det belopp du har betalat sker inom 14 dagar från att vi mottagit meddelande om att du önskar ångra ditt köp. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. Så fort du har mottagit en returbekräftelse till din e-postadress så startar återbetalningsprocessen.
Återbetalning sker i enlighet med det ursprungliga köpet om inte annat avtalats.

Kortköp och Direktbetalning:

Om du betalade med kort- eller direktbetalning betalar Svea tillbaka pengarna till ditt bankkonto automatiskt.

Presentkort:

Vi skickar ut ett nytt på motsvarande belopp, per brev.

Leverans

Vi skickar vanligtvis våra paket med PostNord och Bring. Undantag kan förekomma. Standardfrakten är 79 kr. Fraktkostnad återbetalas ej vid retur.

Bring Hemleverans sker helgfria vardagar 08:00-17:00 till mottagarens dörr. Mottagaren aviseras när paketet är på väg och du kan spåra paketet via bring.se. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. Vid hemleverans kan det tillkomma 1 - 2 dagar på grund av speditörens rutiner. Vi meddelar dig via mejl om leveranstiden av någon anledning beräknas bli längre. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

Ska du personligen ta emot ditt paket ber vi dig att vara på plats under utsatt leveranstid. Om du inte är hemma vid avtalad tid får du en avisering om var du kan hämta försändelsen.

Vid extra hög orderingång kan längre leveranstid förekomma.

Vi förbehåller oss rätten att ändra leveranssätt i särskilda fall där leveransen inte går att slutföra till din adress med det valda leveranssättet. I dessa fall kommer leveranssättet i första hand ändras till närmsta ombud.

När du bokar din hemleverans kommer du också att bli ombedd att välja om du vill ha Mottagarkvittens, dvs att du är hemma och skriver under en avi på att du har tagit emot paketet. Om du väljer bort kvittens så kommer transportören att lämna paketet utanför din dörr. Om paketet är levererat till dig och du inte har valt kvittens så har du tagit över ansvaret för det oavsett om du har mottagit det på plats eller inte. Det innebär även att varken vi eller transportören ansvarar för om paketet försvinner. Vi rekommenderar starkt att du väljer kvittens och tar emot ditt paket vid hemleverans.

I dagsläget skickar vi endast paket inom Sverige.

Transportskada

Om ditt paket är skadat när du tar emot det, gör följande:

  1. Fotografera paketet innan du öppnar. Ta försiktigt ut innehållet och kontrollera om det är skadat.
  2. Kontakta vår kundservice för att anmäla skadan. Cykloteket hanterar en eventuell reklamation gentemot fraktbolaget.
  3. Cykloteket står för returfrakt om varan ska bytas ut.

Click & Collect

Erbjuds ej för tillfället.

Byte & retur

60 dagars öppet köp!

Villkor för retur:

Kunden är ansvarig för varan fram tills att den är inlämnad hos ombud. I vissa fall kan du som kund hållas ansvarig för varan om den försvinner på terminal eller går sönder under frakten på grund av exempevis bristande paketering eller felaktig fraktsedel. Det rekommenderas att varan packas väl för att säkra en trygg transport och undvika skador eller förlust under transport.

Produkten, inklusive dess originalförpackning, ska skickas tillbaka oanvänd och i oskadad originalförpackning om en sådan medföljer för att kvalificera för retur. Om något av ovanstående krav inte uppfylls har Cykloteket.se rätt att neka retur.

Det är tillåtet för kunden att undersöka varan, men endast så mycket som krävs för att avgöra dess egenskaper och funktion. Varan måste vara oanvänd för att uppfylla kraven för en retur.

Retursedeln med ordernummer ska alltid bifogas för att möjliggöra hantering av returen.

Det är inte möjligt att skicka returer mot Postförskott/Efterkrav eller som rekommenderat brev.

Kostnaden för returfrakten är kundens ansvar om inget annat överenskommits mellan kunden och Cykloteket. Notera att returfrakten för cyklar alltid är 999 SEK på grund av den extra hanteringen som krävs.

Om kunden väljer att returnera endast en del av sin order, kommer inga avgifter för leverans att betalas tillbaka.

Det går ej att byta en vara utan då lägger du en ny order samt returnerar den du inte önskar behålla.

För en webborder som är uthämtad i butik går det att returnera din webborder till butiken. För en webborder som gått till utlämningsställe skall den returneras med medföljande retursedel.

För att returnera en vara till webbshoppen så använder du den returfraktsedel som följer med i paketet. För hemleveranser som ska returneras mejlar du kundservice med ordernummer och returorsak och inväntar ett mejl med vidare instruktioner. Vi har 14 dagars hanteringstid för byten och returer.

Tänk på att vissa varor kommer i en unik förpackning som inte kan ersättas. Klistra därför aldrig returfraktsedeln direkt på denna utan använd en påse, kartong eller annat emballage. Gäller t ex skor och hjälmar. För paket med hemleverans bokar du upphämtning här. Alternativt lämnas det in på närmsta terminal. Mindre paket lämnas in till ditt ombud.

Ladda ner vår retursedel, fyll i och lägg den i paketet som ska returneras.

Retursedel

Du som kund har även enligt lag rätt att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt, vill du använda den kan du ladda ned blanketten här nedan.

Konsumentverkets standardblankett

Priser för returfrakt:

Ombud retur                 79 kr     För avlämning hos ombud. Returfraktsedeln följer med ditt köp.

Hemleverans retur         399 kr   Upphämtning vid hemmet av skrymmande varor. Kontakta kundservice för att köpa denna tjänst.             

Barncykel t.o.m 24”       499 kr   Upphämtning vid hemmet av barncykel. Kontakta kundservice för att köpa denna tjänst.

Cykel 26” uppåt             999 kr   Upphämtning vid hemmet av cykel. Kontakta kundservice för köp av denna tjänst.

Terminalhyra

Terminalhyra är en avgift som debiteras när din hemleverans legat i ett visst antal dagar på transportörens terminal i väntan på utkörning. Kan du inte ta emot din hemleverans inom fem (5) dagar kommer du att bli debiterad för terminalhyra om 249 kr per dag och försändelse.

Outlösta försändelser

Paketet ligger på terminal hos transportören i 7 dagar innan det automatiskt går i retur. Första påminnelsen från PostNord skickas ut efter 2 dagar, efter 5 dagar skickas en andra påminnelse ut.
Ej uthämtad försändelse betraktas inte som nyttjande av ångerrätten.

För paket som inte löses ut debiterar vi dig kostnaderna för returfrakt och hantering enligt följande:

Ombud: 258 kr
Hemleverans: 771 kr
För cyklar och skrymmande gods: 3739 kr

Avbeställning av produkt/order

Vi har som mål att leverera din order i tid och ofta hanteras den direkt efter genomfört köp. Har vi hunnit packa och skicka den måste du först hämta ut den för att sedan returnera ordern. Om vi inte har hunnit packa och skica den kan du avbeställa ordern via mejl eller telefon. För att underlätta för kundservice, skriv "Avbeställning" i subject-/ämnesraden. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns. Får du inget svar, kontakta kundservice.

Ändring på order

Vi gör vad vi kan för att få ner leveranstiderna och ofta hanteras din order direkt efter genomfört köp. Till följd av detta är det inte alltid möjligt för oss att avbryta eller ändra en order.
Vi kan inte höja ett av SVEA godkänt belopp utan då får du lägga en order till, alternativt att vi makulerar din befintliga order och du lägger en ny med alla varor på. Kontakta [email protected] för att få hjälp med detta.

Returadress

Spobik AB
Huskvarnavägen 40
554 54 Jönköping

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt. Ångerrätt gäller inte företag. Ångerfristen börjar gälla dagen efter att du tagit emot varan vi skickat till dig. Om ångerfristens sista dag infaller under en helgdag förlängs ångerfristen till nästkommande vardag. Ångerrätten regleras i lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).

Vid delretur betalar vi tillbaka värdet på den eller de varor du returnerat. Du står för returfrakten. I de fall det följer med en returfraktsedel i paketet använder du denna, i annat fall mejlar du kundservice för vidare instruktioner. Priser för returfrakt hittar du under punkt 9.
Vi löser inte ut paket mot postförskott.
För att undvika problem när du vill nyttja ångerrätten, tag kontakt med kundservice innan du skickar tillbaka varor. Du kan även använda dig av konsumentverkets standardformulär som du hittar på Konsumentverkets webbplats (konsumentverket.se).

När du hämtar ut en beställd vara i vår butik gäller öppet köp i åtta dagar, ej ångerrätt.

* Gäller ej skrymmande cyklar som inte går att packa ner i kartong.

Vid åberopande av ångerrätt

Meddela Cyklotekets kundservice inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den, att du avser utöva din ångerrätt. Alternativt kan du fylla i och skicka in konsumentverkets standardformulär som du hittar på Konsumentverkets webbplats (konsumentverket.se).

Fullständig information om ångerrätt hittar du på konsumentsverkets hemsida genom att klicka här.
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag. Eventuell tvist ska lösas av antingen:

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Alternativt:

European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Returnera varan, i produktkartongen med det avsedda inneremballaget. Normalt sett ska du som konsument returnera varan inom 14 dagar efter lämnat meddelande om att du önskar utnyttja ånger, men vi erbjuder 30 dagar.
Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör ska finnas med i returen.
Cykloteket förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett.
Återbetalning av det belopp du har betalat sker inom 14 dagar från att vi mottagit meddelande om att du önskar ångra ditt köp. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. 
Du har rätt att hantera varan för att kunna fastställa dess egenskaper eller funktion. Vi förbehåller oss rätten till ett värdeminskningsavdrag upp till 100% av varans värde, i den mån minskningen beror på att du hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Ångerrätten gäller inte för varor som är specialtillverkade efter dina anvisningar.
Cykloteket löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som nyttjande av ångerrätten.

Du som kund har även enligt lag rätt att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt, vill du använda den kan du ladda ned blanketten här nedan.

Ångerblankett

Undantag gällande ångerrätt

Vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du inte någon ångerrätt om du köper livsmedel som t ex kosttillskott och energibars och övriga artiklar som klassas som livsmedel. Obs! Oöppnade/plomberade förpackningar av exv kosttillskott anses inte undantagna. Ångerrätten gäller inte alls varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål exempelvis montering av egenkomponerade cyklar. Vid köp av hygienartiklar eller underkläder, får förseglingen inte vara bruten, sådana varor med bruten försegling kan inte returneras.

Returadress

Spobik AB
Huskvarnavägen 40
554 54 Jönköping

Pris- och Produktinformation

Vid eventuella felaktigheter (t.ex. fel pris, lagerstatus, tryckfel på hemsidan, massbeställningar m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanterat återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Garanti

Cykloteket lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor och demo-produkter lämnas 3 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom 1 år (3 månader för begagnade och demoprodukter) om produkten ej skadats av handhavandefel.

Om du vill returnera en trasig produkt, kontakta kundservice via mail eller telefon för utförlig returinformation. Cykloteket står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel. Cykloteket ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig av denna.

Reklamation

Enligt konsumentköplagen har du som kund rätt att reklamera en vara i tre år efter inköpsdatumet. Ett fel som visar sig inom sex månader antas ha funnits där från början, om inte säljaren kan bevisa att felet inte är ursprungligt. Efter sex månader åligger det dig som kund att bevisa att felet fanns från början, dvs. att det är ett ursprungligt fel på varan. Cykloteket står för alla kostnader vid godkänd reklamation. Du som kund måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt. Du ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar du inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.

Cykloteket testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 250 kr för testarbetet samt eventuell fraktkostnad. Cykloteket ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara.

Hur gör jag en reklamation?

Kontakta kundservice via mail och beskriv felet så utförligt som möjligt, bifoga foto eller film på skadan. För att kunna reklamera en produkt måste du bifoga något som bevisar att varan är köpt hos oss, t.e.x orderbekräftelse, faktura eller ett kontoutdrag. När din reklamation är registrerad, kommer vi att återkoppla till dig så snart som möjligt för att hjälpa dig vidare med ditt ärende.

Utförlig returinformation hittar du längre upp på sidan i stycket "Byte & Retur". 

Returadress

Spobik AB
Mogölsvägen 14
555 94 Jönköping

Vid eventuell tvist följer vi lagen om alternativ tvistlösning i konsument-förhållanden som trädde i kraft den 1 januari 2016 och hänvisar till EU:s gemensamma tvistlösningssida eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige.

Övrigt

Utbyte av komponenter

Cykloteket och dess leverantörer förbehåller sig rätten att, vid behov, byta ut vissa komponenter på beställda produkter, såsom cyklar, mot likvärdiga komponenter av motsvarande kvalitet. Detta kan ske vid exempelvis lagerbrist eller produktionsändringar. Vi säkerställer att de ersättande komponenterna alltid uppfyller samma standard och kvalitet som de ursprungliga komponenterna.

Integritetspolicy & GDPR

Se separat informationssida.

Läs mer om integritetspolicy här

Cookies

Se separat informationssida.

Läs mer om cookies här

FAQ

Vanligt förekommande frågor gällande webbshop samt allmänna.

Läs mer om våra vanligaste frågor här

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, tekniska problem, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från Cykloteket.se sida, som gör att Cykloteket.se ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Cykloteket.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Få unika rabatter, erbjudanden, de senaste nyheterna, inspiration och mycket mer!

Genom att fylla i min e-postadress godkänner jag att Cykloteket behandlar mina personuppgifter för att kunna skicka marknadsföringsmaterial som anpassats till mig enligt Cykloteket integritetspolicy.

Meny

Varukorg(0 artiklar )

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan